پیاده‌روی خانوادگی در اربعین مانور و نمایش ارزش‌هاست

تحریری نیک صفت، پیاده‌روی خانوادگی در اربعین را مانور و نمایش ارزش‌ها توصیف کرد و گفت: در این سفر مهربانی با سالمندان، همراهی و همدلی خانوادگی در برابر تفکر غربی‌هایی انجام می شود که به دنبال تغییر سبک زندگی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، هاجر تحریری نیک صفت_ نماینده ادوار گذشته مجلس شورای اسلامی و عضو هئیت علمی دانشگاه عصر امروز(شنبه، ۴ شهریور) در نشست تخصصی اربعین حسینی که با محوریت زن و رسانه از سوی بسیج رسانه استان در بستر اسکای روم برگزار شد اظهار کرد: پیاده‌روی اربعین یک مراسم باشکوه دینی است که مسلمانان  آنرا شروع اما همراهی غیر مسلمانان را در ادامه، داشته است.  

وی گفت: در پیاده‌روی اربعین همه افراد با ویژگی و مذاهب مختلف حضور دارند گرچه برخی ها ارزش شان بیشتر و برخی ها کمتر اما امام حسین(ع) خریدار همه است.  

نیک صفت با اشاره به اینکه، شناخت و انس فضای معنوی اربعین مهم است، افزود: این آیین جنبه‌های مختلفی دارد که یک بعد آن معنوی است، فرصت معنوی اربعین هم برای مردان و هم برای زنان فراهم است.  

وی اربعین را شبیه سازی خود با خانواده اباعبدالله الحسین(ع) عنوان کرد و ادامه داد: چطور امام حسین(ع) و خانواده و یارانش برای هدف الهی همه سختی‌ها را تحمل کردند، اربعین کلاس عملی برای کسب مدارج عالی است.

نیک صفت تصریح کرد: زنان و کودکان باید در این مراسم حضور داشته باشند تا با نقش خود باعث برهم زدن محاسبات و توطئه‌های دشمن شوند.  

وی گفت: زائران اربعین در مسیر پیاده‌روی کربلا نه تنها شکایتی از سختی راه ندارند بلکه عاشقانه قدم برمی‌دارند و حضور در اربعین سال آینده را طلب می کنند.

نیک صفت خاطر نشان کرد: زائران اربعین همواره با تحمل  سختی‌ها نگران پذیرفتگی امام حسین علیه السلام هستند و می خواهند خود را لایق این عشق و ارادت بدانند.  

وی اظهار کرد: اربعین مانوری برای دشمن است که بداند اگر پای دین و ولایت پیش بیاید جا نخواهیم زد.  

وی همچنین پیاده‌روی خانوادگی در اربعین را مانور و نمایش ارزش‌ها توصیف کرد و گفت: مهربانی با سالمندان، همراهی و همدلی خانوادگی در برابر تفکر غربی‌هایی است که  به دنبال تغییر سبک زندگی هستند.

نیک صفت، به ارزش‌هایی که در پیاده‌روی اربعین است اشاره و خاطر نشان  
کرد: ایثار، همدلی، مهربانی، گذشت، تواضع، همکاری، سخاوت، ساده زیستی، آسان گرفتن زندگی و... در مسیر پیاده روی اربعین دیده می شود.  

وی اظهار کرد: اربعین تمام آموزه‌های دشمن را هم علناً و هم عملاً با چنین مانورهایی از  بین می‌برد.  

نیک صفت با تاکید بر اینکه حضور زنان و کودکان در راهپیمایی اربعین مانند اهل بیت، فرزندان و یاران امام حسین(ع) یک رسانه قوی است، افزود: این جریان رسانه‌ای است که نه تحریف می‌شود و نه می توان منکر آن شد.  

وی همچنین پیاده‌روی اربعین را تمرین ولایت مداری و محکی برای ما دانست که از فضای روضه و تکایا چه درسی و چه ره آوردی را کسب کرده ایم.

کد خبر 1621808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha