رونمایی و اجرای مجلس تعزیه ابراهیم مجاب

همزمان با اختتامیه هفتمین سوگواره تعزیه شهرستان زرندیه از مجلس تعزیه ابراهیم مجاب رونمایی شد. 

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، همزمان با اختتامیه هفتمین سوگواره تعزیه شهرستان زرندیه از مجلس تعزیه ابراهیم مجاب رونمایی شد. 

 این مجلس تعزیه که در محل جایگاه اختصاصی تعزیه خورشید آباد شهر مامونیه با حضور ابوالقاسم مهری (فرماندار)، حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی (امام جمعه) و احمد جوانمرد (رییس اداره ارشاد زرندیه)و مسئولین محلی شهرستان ، جیریایی رئیس حوزه هنری استان ، دکتر جولایی پژوهشگر و مدرس تعزیه و دبیر بیست و یکمین جشنواره بین المللی نمایشهای آیینی و سنتی و شبیه خوانان شهرستان زرندیه رونمایی و اجرا شد. 

این مجلس توسط اسماعیل مجللی (محقق و پژوهشگر تعزیه کشور و از شبیه خوانان  استان)تنظیم و آتولید شده است و برای نخستین بار در تاریخ تعزیه اجرا شد .

  سیر داستانی این تعزیه به زندگی  سید ابراهیم مجاب از نوادگان امام موسی کاظم (ع) میپردازد و بازسازی حرم مطهر امام حسین (ع) در دوران عباسیان  همچنین  آیین زیبای زیارت با پای پیاده و هجوم زواران برای زیارت تربت سیدالشهدا و کرامات امام حسین(ع) نیز در این مجلس به نمایش گذاشته شده است و با وفات و دفن سید ابراهیم در حرم امام حسین به پایان میرسد . 

گفتنی است هفتمین دوره سوگواره تعزیه شهرستان زرندیه 28مرداد لغایت 3شهریور ماه در شهر مامونیه برگزار شد و حسن مجللی، ابوالفضل میرزا احمدی و اسماعیل مجللی ترکیب هیئت داوری این سوگواره را تشکیل دادند.

کد خبر 1621877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha