۱۶۵ هکتار از اراضی پادگان جلدیان پیرانشهر در اختیار موکب‌داران شمالغرب

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمالغرب نزاجا گفت:۱۶۵ هکتار از اراضی پادگان جلدیان پیرانشهر در اختیار موکب‌داران شمالغرب قرار داده شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، پیاده روی اربعین از آیین‌های شیعی است که در روزهای منتهی به ۲۰ صفر (اربعین حسینی) برگزار می‌شود؛ این پیاده‌روی از نقاط مختلف عراق به‌طرف کربلا و با هدف زیارت اربعین انجام می‌شود و بیشتر زائران، از مسیر نجف به کربلا می‌روند.

از سال گذشته، مرز تمرچین به عنوان یکی از مرزهای ۶ گانه عبور زوار اربعین انتخاب شده است. و امسال دومین بار است که زائرین امام حسین (ع) از مرز تمرچین تردد دارند.

در این راستا ارتش یکی از سازمان‌های پیشتاز در عرصه راهپیمایی اربعین حسینی است. فرمانده قرارگاه شمالغرب نزاجا برپایی بیمارستان صحرایی در مرز تمرچین، نتقال زائرین اربعین حسینی از محل موکب مدافعان حریم امامت و ولایت نزاجا به گیت‌های عبوری مرز، اطعام زائران اربعین حسینی در موکب مدافعان حریم امامت و ولایت نزاجا مستقر در مرز تمرچین را از جمله فعالیت های موکب عنوان کرد.

سرتیپ علی حاجیلو در  ادامه به خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی گفت: ۱۶۵ هکتار از اراضی پادگان جلدیان پیرانشهر در اختیار موکب‌داران شمالغرب قرار داده شده است و تمهیداتی برای پارک خودروهای زائرین در قالب ۲۵ هکتار از اراضی پادگان پیرانشهر نیز در نظر گرفته شده است که ظرفیتی بالغ بر ۵۰ هزار خودرو را دارد. 

وی افزود:در حوزه بهداشتی و درمانی، بیمارستان مجهز صحرایی ارتش در مرز تمرچین مستقر شده است که از امکانات کامل بهداشتی و درمانی برای زائران اربعین برخوردار است.

 ۱۶۵ هکتار از اراضی پادگان جلدیان پیرانشهر در اختیار موکب‌داران شمالغرب

فرمانده قرارگاه شمالغرب نزاجا تصریج کرد: موکب مدافعان حریم امامت و ولایت نزاجا روزانه دو هزار پرس غذای گرم بین زائران اربعین حسینی توزیع می شود.

وی افزود: همچنین برای استراحت شبانه بانوان در مرز تا سقف ۵۰۰ نفر و برادران تا سقف ۷۰۰ نفر مکان استراحتی در نظر گرفته شده است.

سرتیپ حاجیلو گفت: تیم‌های سیار تعمیر خودروهای سبک در این مرز تدارک دیده شده است.

 ۱۶۵ هکتار از اراضی پادگان جلدیان پیرانشهر در اختیار موکب‌داران شمالغرب

وی در ادامه با اشاره به اینکه استان آذربایجان غربی مهد ادیان مختلف است، گفت: سیدالشهدا متعلق به تمامی انسان‌های عالم است و در همین مرز تمرچین شاهد حضور موکب‌های ادیان و مذاهب مختلف هستیم.

گفتنی است؛ برنامه های شامل سخنرانی و عزاداری، در خصوص ۸ سال دفاع مقدس و همینطور عزاداری اربعین با حضور اساتید و روحانیون مجرب و برتر، برای زائران اباعبدالله حسین(ع)  از جمله دیگر فعالیت های موکب مدافعان حریم امامت و ولایت نزاجا در مرز تمرچین است.

کد خبر 1621889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha