تعلل بانک‌های خراسان جنوبی در اجرای مصوبه شورای عالی مسکن

عباس زاده گفت: مصوبه شورای عالی مسکن ابلاغ شده است و بانک ها باید ضوابط اجرایی را به شعب خود ابلاغ کنند که مقداری در این خصوص تعلل داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، علیرضا عباس زاده امروز (5 شهریور) در مراسم آغاز عملیات اجرایی تأمین زیرساخت های نهضت ملی مسکن شهرستان قاین، اظهار کرد: نهضت ملی مسکن یکی از اقدامات مهمی است که دولت بر آن مصمم است و در استان خراسان جنوبی هم همه مدیران متولی پای کار هستند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در خصوص تامین اراضی و واگذاری زمین در استان خراسان جنوبی مشکلی نداریم، افزود: در گام دوم در بحث آماده سازی سایت های نهضت ملی مسکن، 38 سایت را در استان مشخص کردیم که قابل افزایش هم است، آماده سازی این سایت ها توسط پیمانکاران انجام شده است.

عباس زاده ادامه داد: مسئله حادی برای آماده سازی اراضی نهضت ملی مسکن در استان نداریم.

وی تصریح کرد: در مرحله ساخت مسکن، آورده مردم، تسهیلات مسکن و بانک های عامل مهم است، در تامین تسهیلات در استان و کشور با یکسری مشکلات تامین سرمایه وام مواجه ایم چراکه 350 میلیون تومان به 500 میلیون تومان افزایش پیدا کرده است که باید تعیین تکلیف شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه مصوبه شورای عالی مسکن ابلاغ شده است و بانک ها باید ضوابط اجرایی را به بانک های عامل ابلاغ کنند که مقداری در این خصوص  تعلل داریم، افزود: در خصوص صدور پروانه های ساخت، تامین اجتماعی بر اساس قانون مجلس با مشکلاتی برای نهضت ملی مسکن مواجه شد افزایش هزینه تامین اجتماعی برای واحدهای طرح نهضت ملی مسکن به مبلغ 700 هزار تومان برای هر واحد به بیش از 25 میلیون تومان افزایش پیدا کرد  که این افزایش چند برابری در قانون بودجه 1402 مورد توجه نمایندگان مجلس هم قرار گرفت  که در حال اصلاحیه است.

عباس زاده گفت: امیدواریم این فرصت را از دست ندهیم و این قانون هرچه سریع تر برای متقاضیان مشخص شود تا مردم پروانه های خود را اخذ و ساخت مسکن را شروع کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه امروز شورای عالی مسکن با حضور ریاست جمهوری و وزرا و نمایندگان مجلس برگزار می شود که امیدواریم بحث تامین اجتماعی و تسهیلات امروز بررسی و به نتیجه برسد.

کد خبر 1621962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha