برگزاری نشست شورای عالی نماز و فعالیت های قرآن و عترت آموزش وپرورش استان کهگیلویه و بویراحمد

نشست شورای عالی نماز و فعالیت های قرآن و عترت آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با محوریت فرهنگ سازی و ترویج اقامه نماز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد امروز (5 شهریور ماه) در این نشست به اهمیت نماز اشاره کرد و گفت: این نشست با هدف تامین ائمه جماعات روحانی مدارس در سال تحصیلی جدید و برگزاری دوره توانمندسازی ائمه جماعت روحانی و کیفیت بخشی طرح آموزش عملی نماز در دوره ابتدایی برگزار شد.

«حسنعلی عزت خواه» افزود : نماز در زندگی معصومین (ع) از اهمیت بالایی برخوردار بوده است و درباره اهمیت نماز می‌توان گفت که اصل و اساس دین است. و معلمان ما باید در مدارس بستری را فراهم کنند تا دانش آموزان به نماز اهمیت بدهند .

مدیر ستاد اقامه نماز استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در خصوص اهمیت و جایگاه فریضه الهی نماز و پرستش خدای یکتا و ذکر و یاد خالق هستی، برکات انجام این واجب و نیز راه های تبلیغ و گسترش و تعمیق نماز مطالبی را به سمع و نظر حاضرین رساند.

حجت الاسلام والمسلمین رضا قاسمی با تاکید بر ظرفیت عظیم جامعه معنوی و دینی دانش آموزان گفت : آموزش و پرورش استان در برگزاری هرچه بهتر مراسمات قرآنی و توجه ویژه به نماز جماعت در مدارس در دستور کار خود قرار دهد .

معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان نیز  افزود: احیای مجدد اتاق فکر و کارگروه مشترک ستاد اقامه نماز و آموزش و پرورش، تولید محتوای مناسب و متناسب مخاطبین دستگاه اعم از کتاب، کلیپ و …، استفاده از حلقه های موثر میانی همچون بسیج فرهنگیان، انجمن های اسلامی دانش آموران، دانشجو معلمان، جامعه مداحان به عنوان یاوران نماز در آموزش و پرورش از مواردی است که می تواند باعث ترویج فرهنگ نماز شود .

حجت دبیقی افزود : در بحث نماز جماعت در مدرسه ما از ظرفیت طلاب طرح امین در مدارس با همکاری حوزه علمیه استفاده خواهیم کرد .

رئیس اداره قرآن و عترت آموزش و پرورش استان نیز با بیان اینکه نماز مسأله مهم امروز کشور است، گفت:  باید در مدارس خدمات خوبی را ارائه کنیم که دانش آموزان علاقمند به نماز شوند و به نماز جماعت اهمیت بدهند .

حجت الاسلام و المسلمین مصباح نژاد افزود : اجرای طرح سه میم ( منزل _ مسجد _ مدرسه ) سبب تقویت سبک زندگی اسلامی می شود . و باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد .


گفتنی است در این نشست هر یک از اعضا به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پیرامون نماز پرداختند .

کد خبر 1621972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha