پردیس دانشگاهی دانشکده علوم پزشکی ساوه افتتاح شد

همزمان با هفته دولت پردیس دانشگاهی دانشکده علوم پزشکی ساوه، با مشارکت این دانشکده و به همت خیر نیک اندیش حاج ابراهیم عسگریان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، فرزاد مخلص الائمه در این مراسم که با حضور رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و رئیس مجمع خیرین سلامت کشور برگزار شد، گفت: خیرین جزو مولفه‌های هویتی کشور هستند.

استاندار مرکزی با بیان اینکه دانشکده علوم پزشکی ساوه ظرفیت تبدیل شدن به دانشگاه را دارد، ادامه داد: امیدواریم حق این شهرستان که به علت توسعه نامتوازن سنوات گذشته، در بخش‌هایی دچار عقب افتادگی است به خوبی ادا شود و به شرایط مطلوب برسد.

وی با اشاره به اینکه همزمان با هفته دولت یک هزار و ۱۸۰ پروژه در استان مرکزی عموما مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد، اضافه کرد: عملیات اجرایی تعدادی از این پروژه‌ها نیز آغاز خواهد شد که سهم شهرستان ساوه ۱۴۵ پروژه‌ مهم و بزرگ است.

این مقام مسئول با بیان اینکه در سطح استان رتبه اول فعالیت‌های هفته دولت به شهرستان ساوه اختصاص دارد، اظهار کرد: ساوه قطب صنایع غیر نفتی ایران است و بزرگترین شهر صنعتی غرب آسیا و بالغ بر ۶۰۰ واحد صنعتی و تولیدی بزرگ و صاحب نام در این شهرستان مستقر هستند.

مخلص الائمه در ادامه اضافه کرد: هویت شاکله معنوی جامعه است و خیرین از مولفه‌های هویتی کشور هستند که اگر نبودند نظام هویتی ما دچار نقص بود.

استاندار استان مرکزی با بیان اینکه اساسا پروژه‌های کمتر از ۵۰ درصد پیشرفت در مصوبات سفر رئیس جمهور قرار نمی‌گیرند، اظهار کرد: علت هم ۸۰ هزار پرژه ناتمامی است که نظام اجرایی کشور را با چالش مواجه کرده است و باید برای پایان آن‌ها اولویت‌بندی کرد.

وی اضافه کرد: با این وجود در ساوه چند پروژه از جمله بیمارستان ۲۵۰ تخت‌خوابی این شهرستان در مصوبات آمد و دولت در تکمیل این پروژه در کنار خیرین خواهد بود.

این پردیس دانشگاهی به مساحت ۱۰ هزار متر مربع در سه بلوک و با سرمایه گذاری ۱۱۶ میلیارد تومان ظرف ۴ سال به بهره‌برداری رسیده است و ظرفیت پذیرش ۸۰۰ دانشجو در ۱۰ رشته پزشکی، پرستاری، مامایی و... را خواهد داشت.

در حال حاضر ۴۹ پروژه بهداشت و درمان در شهرستان‌های ساوه و زرندیه فعال است و به زودی عملیات اجرایی ساخت بیمارستان ۲۵۰ تخت‌خوابی ساوه نیز به همت این خیر نیک اندیش حوزه سلامت آغاز خواهد شد.

لازم به ذکر است، در حاشیه این مراسم تعدادی از خیرین سلامت مورد تجلیل قرار گرفتند.

کد خبر 1621984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha