ثبت ۸۱ وقف جدید در خراسان جنوبی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال گذشته تاکنون ۸۱ مورد وقف جدید در استان ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حجت الاسلام پرویز بخشی پور امروز (۶ شهریور) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: در خراسان جنوبی ۱۰ هزار و ۳۲۸ موقوفه و ۲۲ هزار رقبه وجود دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به طرح قرار دوازدهم در بقاع متبرکه گفت: دوازدهم هر ماه از محل نیات واقفین بحث توزیع بسته های معیشتی اجرا می شود و ۲ هزار و ۴۶ بسته معیشتی از ابتدای سال گذشته تاکنون در استان توزیع شده است.

وی ادامه داد: در زمینه توزیع بسته های بهداشتی ۲۵۰ بسته از ابتدای سال گذشته تاکنون در استان بین نیازمندان توزیع شده است و در زمینه کمک به مزدوجین جوان نیز اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد و ۲۲۳ میلیون تومان طی این مدت کمک شده است.

حجت الاسلام بخشی پور با اشاره به بحث دارو و درمان عنوان کرد: طی این مدت به ۱۵ نفر جهت تهیه و حل مشکل دارو و درمان از محل نیات واقفین هزینه شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی در خصوص کمک به حوزه های علمیه گفت: از ابتدای ۱۴۰۱ تاکنون ۵ میلیارد و ۲۷۴ میلیارد تومان به حوزه های علمیه استان از محل نیات موقوفات کمک شده است.

وی با اشاره به میزان اعتبارات هزینه شده در بخش فرهنگی اظهار داشت: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون در بخش فرهنگی ۱۵ میلیارد و ۷۳۹ میلیون تومان از محل نیات موقوفات مرتبط هزینه شده و این میزان نسبت به مدت مشابه آن دو برابر شده است.

حجت الاسلام بخشی پور با بیان اینکه ۲ هزار و ۵۷۲ سند موقوفات طی دو سال گذشته اجرایی شده است، ادامه داد: ۱۴ هزار و ۲۴۹ رقبه تجدید سند اجاره در استان طی دو سال گذشته داشتیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی در ادامه گفت: طی دو سال گذشته ۳۰۰ پرونده در مراجع قضایی طرح موضوع شده است و ۱۴۷ رای به نفع موقوفات از دادگاه دریافت کردیم و تنها ۳ مورد رای علیه موقوفات داشتیم.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال گذشته تاکنون ۸۱ مورد وقف جدید در استان ثبت شده است، افزود: موقوفات جدید به سمت نیات به روز رفته است و در زمینه های مختلفی از جمله کمک به مزدوجین، دارو و درمان و قرآن کریم و غیره به ثبت رسیده است.

حجت الاسلام بخشی پور به طرح امامزادگان باقریه(ع) بیرجند اشاره کرد و گفت: طرح توسعه و نوسازی و تکمیل عملیات عمرانی شبستان این بقعه متبرکه بازنگری شده و به زودی آغاز می شود و پنج هزار مترمربع است.

کد خبر 1622029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha