بهره مندی ۵۹ درصد از جمعیت خراسان جنوبی از طرح کالابرگ الکترونیکی

اشرفی گفت: ۵۹درصد از جمعیت خراسان جنوبی در دهک های یک تا پنج هستند که می توانند از آن اعتبار افزایشی و ۱۲۰ هزار تومانی با مراجعه به سه هزار و ۱۰۰ فروشگاه فعال در استان بهره مند شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، غلامرضا اشرفی امروز (۶ شهریور) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: در استان خراسان جنوبی ۱۳۱ هزار کارگر بیمه شده داریم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی ادامه داد: در سطح خراسان جنوبی ۲۸۵ تشکل کارگری و ۴۰ تشکل کارفرمایی فعالیت دارد.

وی با بیان اینکه نرخ بیکاری خراسان جنوبی در بهار ۱۴۰۲، ۵.۸ درصد است، افزود: نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش پیدا کرده است و مشارکت اقتصادی در این مدت ۳۹.۴ درصد بوده است.

اشرفی بیان کرد: حدود ۳۰ دستگاه اجرایی در زمینه ثبت اشتغال فعالیت دارند و خراسان جنوبی توانسته رتبه دوم در زمینه تحقق اشتغال را کسب کند و در سال گذشته بالغ بر ۱۷ هزار و ۷۷۹ فرصت شغلی در استان ایجاد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی در ادامه گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۲۹ هزار فرصت شغلی در خراسان جنوبی ایجاد شده است و از این میزان شاهد ایجاد ۴ هزار فرصت شغلی از ابتدای سال جاری تاکنون در استان بودیم.

اشرفی به بحث مشاغل خانگی اشاره کرد و افزود: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۱۸۰ میلیارد تومان تسهیلات در این زمینه پرداخت شده است و نسبت به مدت مشابه آن حدود ۳۴۵ درصد نسبت به مدت مشابه رشد داشته است و در این زمینه جز استان های صدر جهت جذب منابع هستیم.

وی با بیان اینکه در ابتدای دولت سیزدهم ۸۴۷ تعاونی در خراسان جنوبی وجود داشت، افزود: طی دو سال گذشته ۱۹۸ تعاونی جدید در استان تشکیل شد و این میزان به یک هزار و ۴۸ تعاونی رسیده و رشد ۲۳ درصدی داشته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی در خصوص بحث صادرات عنوان کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۱۸ میلیون دلار صادرات محصولات و تولیدات تعاونی ها در خراسان جنوبی داشتیم.

اشرفی در خصوص حوزه نوسازی و توانمندسازی تعاونی ها گفت: در این زمینه رتبه عالی را کسب کردیم و توانستیم جذب صد درصدی اعتبارات را داشته باشیم.

وی با اشاره به بحث تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری عنوان کرد: در این راستا طی دو سال گذشته ۴۷۰ میلیارد تومان تسهیلات به ۳هزار و ۱۶۱ طرح پرداخت شد که در این راستا هفت هزار و ۴۷۰ فرصت شغلی ایجاد شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با اشاره به طرح کلابرگ الکترونیک گفت: بنابر آخرین آمار تمام واجدین شرایط در دهک های یک تا پنج می توانند از آن اعتبار افزایشی و ۱۲۰ هزار تومانی با مراجعه به سه هزار و ۱۰۰ فروشگاه فعال در استان بهره مند شوند.

اشرفی در پایان اظهار کرد: ۵۹ درصد از جمعیت استان در دهک های یک تا پنج قرار دارند و هم استانی ها بدانند که مابه التفاوت افزایش قیمت ها مربوط به ۱۱ کالای اساسی توسط دولت پرداخت می شود.

کد خبر 1622083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha