برگزاری مراسم بزرگ پیاده روی اربعین هر ساله سبب ایجاد شور و اشتیاق مردم برای شرکت می شود

حجت الاسلام صالحی گفت:برگزاری مراسم بزرگ پیاده روی اربعین هر ساله سبب ایجاد شور و اشتیاق مردم برای شرکت می شود که نقش سازنده ای بر روی تربیت اقشار بشر و به طور ویژه قشر نوجوان و جوان دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد صالحی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه با اشاره برپایی مواکب ده گانه محور خسروی، گفت: اعتبار اربعین امام حسین(ع) از قدیم ‌الایام میان شیعیان و در تقویم تاریخی وفاداران به امام حسین(ع) شناخته شده بوده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه افزود: یکی از راه های شناخت آثار زیارت اربعین مراجعه به روایات هایی است که پیرامون فضیلت این حماسه و آثار آن در بعد تربیتی ذکر شده است که در این مقاله به صورت اجمالی هر کدام مورد توجه قرار می گیرد.

وی گفت: در ایام اربعین با برپائی ده موکب در نقاط مختلف استان تا مرز خسروی و منذریه به زائرین خدمات پذیرایی، اسکان، درمانی، فرهنگی ارائه خواهیم داد.

حجت الاسلام صالحی تصریح کرد: موکب امام خمینی(ره) در شهرستان کنگاور سه راهی نهاوند، موکب امامزاده احمد (ع) در شهرستان سنقر، موکب حضرت سیدالشهداء (ع) در آستان مقدس امامزاده باقر(ع) بیستون، موکب امامزاده ابراهیم(ع) طاقبستان در شهر کرمانشاه، موکب مسجد و زیارتگاه صاحب الزمان(عج) در شهر کرمانشاه، موکب امامزاده حسن (ع) در شهر حمیل، موکب حرم مطهر احمدبن اسحاق(ره) در شهرستان سرپل‌ذهاب ، موکب امام خامنه ای  (مدظله العالی) واقع در جنب مسجد جامع مرز خسروی، موکب  شهدای کربلا اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان مستقر در منذریه عراق و موکب درمانی واقف خیراندیش آیت اله کرکوکی (ره) در کربلای معلی، شارع میثم تمار، مواکبی هستند که توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه به زائرین حضرت اباعبدالله الحسین(ع) خدمات رسانی می کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه  افزوددر این مواکب  خدمات پذیرایی همچون صبحانه، ناهار و شام، پذیرایی میان وعده، چای، شربت، و همچنین اسکان و خدمات درمانی از اول شهریور تا ۱۸ شهریور  یعنی سه روز بعداز اربعین به زائرین خدمات رسانی می شود لذا کسانی که می خواهند در این امر خیر شرکت کنند کمک‌های خود را چه به صورت نقدی و چه به صورت اقلام به مواکب ده گانه اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه تحویل دهند.

وی در پایان گفت: زنده نگهداشتن نهضت تاریخی عاشورا، رسیدن کاروان اسرا در سفر بازگشت به صحرای کربلا در روز اربعین و سوم بهره‌وری تربیتی از یاد و خاطره تاریخی عاشورا، از دلایل اهمیت اربعین امام حسین(ع) و برگزاری باشکوه آن است.

کد خبر 1622127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha