کردستان در وحدت ملی و تقویت همبستگی نقش مهمی ایفا می‌کند

مهدی‌پور گفت: استان کردستان در ایجاد وحدت ملی، شور و نشاط اجتماعی و انسجام و تقویت همبستگی نقش مهمی ایفا می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، مهدی‌پور معاون امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آئین پایانی سومین جشنواره استانی مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان کردستان و نخستین جشنواره رسانه‌های ورزشی کردستان اظهار کرد: کردستان سرزمین رشادت‌ها است و در بدو ورود با خانواده شهیدی از شهدای کردستان دیدار کردم.

وی با بیان اینکه استان کردستان همواره استانی فرهنگی و رسانه‌ای بوده است، افزود: با استفاده از تنوع فرهنگی کیان کشور را حفظ کرده‌ایم.

مهدی‌پور بیان کرد: سه تکلیف را باید در کردستان برخود فرض بدانیم که توانمندسازی بنیه رسانه‌ای استان در زمینه‌های مختلف از حیث آموزش، تقویت منابع و زیرساخت‌ها و حمایت‌ها یکی از این تکالیف است.

وی تصریح کرد: آموزش تخصصی خبرنگاری استان در زمینه  مبارزه با اخبار جعلی و سواد رسانه‌ای و خبرنگاری بحران را باید مورد توجه قرار دهیم.

معاون امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: همجواری کردستان با کشور عراق نشان می‌دهد نیازمند پردازش بین‌المللی و فراموقعیتی در استان هستیم.

وی اضافه کرد: باید تلاش کنیم موقعیت فراملی و بین‌المللی استان را تثبیت کنیم و ارتباطات بینافرهنگی در حال آمد و شد ایجاد شود.

مهدی‌پور ظرفیت‌های گردشگری استان پرداخت و گفت: اگر رسانه‌های استان را تقویت کنیم حوزه گردشگری بعنوان مهمترین منبع ایجاد منابع مالی و سرمایه‌گذاری بهبود پیدا خواهد کرد.

معاون امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: استان کردستان در ایجاد وحدت ملی، شور و نشاط اجتماعی و انسجام و تقویت همبستگی نقش مهمی ایفا می‌کند و تلاش کردیم حمایت‌ها را در استان افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه حدود ۱۲۰ رسانه در کردستان فعالیت دارند و به همین میزان کانون‌های فرهنگی در استان فعالیت دارند، اعلام کرد: میزان آگهی‌های دولتی توزیع شده در استان در سال ۱۴۰۰ یک و نیلیارد بوده و سال قبل ۲.۲ میلیارد یوده و امسال تاکنون یک میلیارد بوده و براورد این است که تا پایان سال به دو برابر سال قبل باشد.

مهدی‌پور از افزایش اعضای صندوق هنر  خبر داد و بیان کرد: تلاش براین است بدون نگاه بخشی حمایت به استان سوق یاید و حمایت‌های ما در حوزه برون مرزی با ابتکار عمل اداره‌کل ارشاد و ارتباط با خبرنگاران خارجی در  استان و آمادگی برای حضور خبرنگاران استان در رویدادهای خارجی را شاهد بودیم و توسعه خواهیم داد.

وی اضافه کرد: امیدواریم با همکاری اصحاب رسانه در حوزه آموزی و توانمندسازی استان به اهداف بالاتر دست یابیم.

کد خبر 1622154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha