بیانیه پایانی همایش«نداء الاقصی»: فلسطین، صحنه مبارزه آزادگان جهان و قدرت‌های استعمارگر است

دومین همایش«نداء الاقصی» در بیانیه اختتامیه تاکید کرد: مسئله فلسطین، صحنه اصلی مبارزه بین آزادگان جهان و قدرت‌های استعمارگر است و هرنوع عادی سازی با رژیم صهیونیستی مردود است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المیادین، در بیانیه اختتامیه دومین همایش بین المللی «نداء الاقصی» بر ضرورت مخالفت با هر نوع عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی تاکید و اعلام شد: اهانت به کتب آسمانی از جمله قرآن با تکیه بر حمایت آشکار نهادهای حامی اسرائیل انجام می شود.

در بیانیه اختتامیه این همایش تاکید شد: مسئله فلسطین، صحنه اصلی مبارزه بین آزادگان جهان و قدرت‌های استعمارگر است.

براساس این بیانیه، شرکت کنندگان بر نقش علمای دینی، رسانه‌ها و نهادهای جامعه مدنی در تبیین ابعاد مسئله فلسطین و قیام حسینی تاکید کردند.

شرکت کنندگان همچنین تاکید کردند: رساندن صدای زخمی‌ها و خانواده‌های شهدا و اسیران و اطلاع رسانی به جهانیان نسبت به نقض حقوق فلسطینی‌ها  اهمیت دارد.

در این همایش همچنین از ایستادگی و فداکارهای بزرگ فلسطینی‌ها در برابر ظلم رژیم صهیونیستی قدردانی شد.

در این بیانیه آمده است: توهین به کتب آسمانی از جمله قرآن کریم با تکیه بر حمایت آشکار توسط احزاب حامی رژیم صهیونیستی انجام می‌شود.

 بیانیه پایانی کنفرانس «دعوت بین‌المللی الاقصی» نیز با مخالفت عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی، از علمای امت اسلامی و آزادگان جهان خواست تا برای مقابله با هر نوع عادی‌سازی  تلاش کنند.

گفتنی است، روز یکشنبه، همایش بین المللی «نداء الاقصی» با شعار «فلسطین و امام حسین: ابعاد جهانی شخصیت تبلیغی و مسئله انسانی»  آغاز شد. در این همایش نمایندگانی از 65 کشور در شهر کربلای عراق حضور یافتند.

 در دومین روز همایش (روز دوشنبه) کمیته های شرکت کننده در باره  مسئله فلسطین و قیام حسینی و همچنین تهدیدات نوظهور علیه مسجد الاقصی و تلاش برای یهودی سازی قدس شریف و همچنین مسئولیت رسانه ها در انتشار چالش های پیش روی مردم فلسطین ا بحث و تبادل نظر کردند.

کد خبر 1622186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha