«کوکا غزه» جایگزین کوکاکولا در بازارهای اروپا

با تحریم شرکت‌های کوکاکولا به خاطر حمایتشان از اسرائیل، یک محصول جدید «کولا غزه» به بازارهای اروپایی راه یافت که مورد توجه کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجزیره، محصول جدید نوشابه‌ گازدار به نام «غزه کولا» به دلیل تجاوزات ارتش اشغالگر اسرائیل به نوار غزه، موفق شد به‌طور گسترده تولید شود.

شبکه‌های اجتماعی تصاویری از این تولید جدید در بازارهای اروپایی را در رقابت با شرکت‌های تحریم شده، منتشر کردند.

مجله آمریکایی «تایم» با انتشار گزارشی مفصل درباره برندهای نوظهوری که از کمپین‌های تحریم اقتصادی شرکت‌های بزرگ پس از آغاز جنگ اسرائیل علیه غزه در بیش از ۱۰ ماه پیش پدید آمدند، صحبت کرد.

در این گزارش آمده است: یک برند نوشابه گازدار به نام «کولا غزه» اوایل ماه جاری میلادی در بازار بریتانیا عرضه شد. پیش از این، برند دیگری به نام «فلسطین کولا» راه اندازی شد که در مارس گذشته در سوئد تأسیس شد و هم اکنون محصولات آن در اتحادیه اروپا، بریتانیا و آفریقای جنوبی به فروش می‌رسد.

محمد الکسوانی، مدیر ارتباطات این شرکت به نام «صفد» گفت: تقاضا برای این نوشابه به طور غیرمنتظره ای بالا بوده است.

وی گفت: این برند طی پنج ماه گذشته حدود ۱۶ میلیون قوطی به فروش رسانده است و عواید حاصل از این فروش برای حمایت از پروژه های جامعه مدنی فلسطین در کرانه باختری و غزه استفاده می‌شود.

در همین زمینه، الکسوانی گفت که الان تنها فروش نوشابه مطرح نیست، بلکه ترغیب مردم به صحبت بیشتر در مورد نسل کشی در غزه است.

وی اظهار کرد: با تداوم موفقیت کمپین‌های تحریم، برخی از شرکت‌های کوچک استارتاپ از این کمپین‌ها به عنوان فرصتی برای پر کردن خلاء موجود در بازار با تبلیغ محصولات جدید که جایگزین آن‌هایی هستند که از اشغال و ارتش آن حمایت می کنند، استفاده کرده اند.

الکسوانی گفت: کمپین‌های تحریم بین المللی علیه اشغالگری اسرائیل چیز جدیدی نیست. در واقع، جنبش مردمی به رهبری فلسطین برای تحریم، واگذاری و تحریم اسرائیل از سال ۲۰۰۵ بر شرکت های اسرائیلی و بین المللی که گمان می رود در نقض حقوق فلسطینی ها شریک هستند، فشار وارد کرده است.

کاربران شبکه‌های اجتماعی در حمایت از کمپین تحریم محصولات حامی اشغالگری اسرائیل که از هفتم اکتبر گذشته در نوار غزه جنگ زده است، تصاویری از «غزه کولا» را به طور گسترده منتشر کردند.

گفتنی است، ۳۲۴ روز است تجاوزات اسرائیل به نوار محاصره شده غزه همچنان ادامه دارد و این حملات، بیش از ۱۳۳ هزار شهید و مجروح برجای گذاشته است.

کد خبر 1779094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha