پایبندی به تحریم تسلیحاتی اسرائیل، خواسته حامیان فلسطین از «هریس»

در آستانه برگزاری کنفرانس «کنوانسیون ملی دموکرات‌ها»  در شیکاگو، فعالان حامی فلسطین با برپایی راهپیمایی از «کامالا هریس» خواستند تا به تحریم تسلیحاتی رژیم صهیونیستی پایبند باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « abc۷news»، در آستانه برگزاری کنفرانس «کنوانسیون ملی دموکرات‌ها»  در شیکاگو، فعالان حامی فلسطین برای ارسال پیام خود به «کامالا هریس»، معاون رئیس جمهوری آمریکا راهپیمایی کردند.

صدها فعال حامی فلسطین به خیابان‌های اوکلند، زادگاه هریس آمدند تا از او بخواهند به تحریم تسلیحاتی رژیم صهیونیستی پایبند باشد.

«وسیم حاج» از مرکز سازماندهی راهپیمایی‌های حمایت از فلسطین، گفت: برای ما بسیار اهمیت دارد در لحظه ای که کارگران به دلیل هزینه های سرسام آور زندگی تحت فشار هستند، پول و هزینه زندگی آنها برای بمباران کودکان در غزه صرف نشود.

فعالان حامی فلسطین می‌گویند که این پول در عوض باید در جوامع محلی مانند اوکلند سرمایه گذاری شود.

یکی از فعالان خطاب به نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: به شما یادآوری می‌کنم، این وظیفه شماست که در کنار فلسطینی‌ها باشید.

معترضان طرفدار فلسطین هریس را در مسیر مبارزات انتخاباتی رصد کرده‌اند کرده اند و یکی از سخنرانی‌های او در دیترویت به همین دلیل قطع شد.

هریس خطاب به معترضان گفت: ما باید گروگان‌ها را نجات دهیم. ما به مبادله گروگان‌ها و به آتش بس نیاز داریم و این کار باید اکنون انجام شود.

«آلیس رابینسون» از گروه «صدای یهودیان برای صلح» گفت: ما واقعا می‌خواهیم تغییرات سیاستی را پیرامون رابطه با اسرائیل ببینیم، نه اینکه این تغییرات فقط در کلمات و سخنان باشد.

برخی از فعالان حامی فلسطین برای ارسال پیامی به دموکرات‌ها و معاون رئیس جمهوری آمریکا به شیکاگو می روند تا در مقابل محل تشکیل کنفرانس دموکرات‌ها اعتراض کنند.

حاج در این باره گفت: ما به خیابان‌ها می‌رویم. ما همه این پیام‌ها را دنبال می‌کنیم، همچنین پیام آتش‌بس و تحریم تسلیحاتی را با دیگر سیاست‌هایی که مردم از دموکرات‌ها می‌خواهند، گره می‌زنیم.

فعالان می گویند تا زمانی که آتش بس غزه و توافقنامه تحریم تسلیحاتی صورت آمریکا علیه رژیم صهیونیستی صورت نگیرد به راهپیمایی ادامه خواهند داد.

کد خبر 1777779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha