۲۷ وزیر اتحادیه اروپا امروز تحریم وزیران تندروی اسرائیلی را بررسی می‌کنند

وزاری خارجه اتحادیه اروپا امروز تحریم «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت ملی اسرائیل و «بتسالل اسموتریچ» وزیر دارایی را به دلیل تحریک به ارتکاب جنایت جنگی بررسی می کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از القدس العربی، شبکه خصوصی ۱۲ عبری زبان اسرائیل گزارش داد: ۲۷ وزیر اتحادیه اروپا امروز در نشستی غیر رسمی را برای بررسی تحریم دو وزیر اسرائیلی «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت ملی اسرائیل و «بتسالل اسموتریچ» وزیر دارایی در بروکسل بلژیک برگزار می کنند.

این شبکه گزارش داد: این نشست براساس پیشنهاد ارایه شده «جوزف بوریل» نماینده سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم بر بن گویر و اسموتریچ به دلیل تحریک به جنایت جنگی برگزار می شود.

این شبکه عبری زبان اعلام کرد: بوریل اخیرا بیش از یک بار در مورد این موضوع صحبت کرده و وی پس از اظهارات جنجالی  این دو وزیر تندورو درباره گرسنگی ساکنان غزه و دعوت شان به کاهش کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه خواستار تحریم این دو وزیر شد.

این شبکه عبری به نقل از یک مسئول اروپایی که نامش فاش نشده است، اعلام کرد: پیشنهاد اعمال تحریم چند روز پیش به کشورهای عضو اتحادیه اروپا ارسال شده است.

این مسئول اتحادیه اروپا گفت: هدف از این کار آزمایش میزان آمادگی اعضای اتحادیه اروپا برای موافقت با این تصمیم است که باید به اتفاق آرا اتخاذ شود، زیرا این تصمیم مربوط به سیاست خارجه به ویژه درباره تحریم است.

وی افزود: اگر بحث امروز بدون حق وتو از سوی هیچ یک از کشورهای عضو به پایان برسد، این پیشنهاد به تیم حرفه‌ای و حقوقی برای تدوین آن ارسال می شود.

این مسئول اروپایی درباره تحریم‌های احتمالی، گفت: درحال حاضر مشخص نیست که تحریم چه باشد؟ اما ارزیابی بین ممنوعیت ورود این دو وزیر به خاک اتحادیه اروپا و بلوکه شدن دارایی‌ها درصورتی که وجود داشته باشد، است.

به گزارش این شبکه عبری، اگر پیشنهاد جوزف بورل پذیرفته شود، این اولین بار است که تحریم ها علیه مسئولان منتخف اسرائیل از جمله در سطح وزیران ارشد اعمال می‌شود.

این شبکه اسرائیلی درباره واکنش‌های اروپایی، گفت: هنگام بررسی سیستم روابط بین اعضای اتحادیه اروپا و اسرائیل، می توان احتمال داد که اسرائیل از مجارستان که ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را برعهده دارد، و جمهوری چک و شاید آلمان انتظار دارد که مخالف این اقدام باشند.

در ۱۱ آگوست بوریل در پست خود در پلتفرم ایکس نوشت: درحالی که جهان برای آتش بس در غزه فشار می آورد، بن گویر، وزیر امنیت ملی اسرائیل به قطع سوخت و کمک به غیرنظامیان دعوت می کند.

وی افزود: اظهارات اسموتریچ شیطانی استکه تحریک به ارتکاب جنایت جنگی به شمار می‌آید. تحریم‌ها باید در راس دستور کار اتحادیه اروپا باشد.

کد خبر 1779163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha