تاکید کامالا هریس بر مواضع ضد ایرانی و حمایت از اسرائیل

درحالی کامالا هریس درآخرین شب مجمع ملی دمکرات‌ها در شیکاگو با پذیرش نامزدی رسمی خود درحالی از اسرائیل برای دفاع از خود حمایت کرد که به پایان جنگ غزه دعوت کرد و بر مواضع ضد ایرانی خود تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از القدس العربی، کامالا هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا روز گذشته(پنجشنبه یکم شهریور ۱۴۰۳) به طور رسمی نامزدی خود از حزب دموکرات برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری پذیرفت و مجمع ملی دموکرات‌ها DNC)) را با فراخوانی پرشور برای پایان دادن به جنگ در غزه و مبارزه با استبداد در سراسر جهان به پایان رساند.

هریس با متهم کردن «دونالد ترامپ» رقیب جمهوری‌خواه خود، به دنباله روی از رویکردی دوستانه با دیکتاتورها، گفت: در درگیری دائمی بین دموکراسی و استبداد، می‌دانم کجا ایستاده‌ام و می‌دانم که ایالات متحده به کجا تعلق دارد.

 در آخرین و مورد انتظارترین شب مجمع، هریس(۵۹ ساله) تلاش کرد تا خود را دوباره به آمریکا معرفی کند، این درحالی است که او و ترامپ یازدهمین هفته پایانی مبارزات انتخاباتی می‌شوند.

 پس از گذشت روزها از اعتراض حامیان فلسطینی که احساس ناامیدی از نبود فرصت سخنرانی به آنها در مجمع ملی داشتند، هریس متعهد شد که امنیت اسرائیل را حفظ کند، گروگان ها را از غزه بازگرداند و به جنگ در نوار غزه پایان دهد.

او در میان تشویق هواداران، گفت: زمان آن فرا رسیده است که توافقنامه برای گروگان‌ها و آتش‌بس منعقد شود.  بگذارید واضح بگویم، من همیشه از حق اسرائیل برای دفاع از خود حمایت می‌کنم و همیشه اطمینان می‌دهم که اسرائیل توانایی دفاع از خود را دارد.

او ادامه داد: آنچه در غزه طی ده ماه گذشته اتفاق افتاد، دلخراش است. بسیاری ازافراد بی‌گناه از دست رفته‌اند، مردم ناامید و گرسنه بارها و بارها به جستجوی امنیت می‌پردازند. میزان رنج، دلخراش است.

هریس افزود: جو بایدن و من برای پایان دادن به این جنگ تلاش می کنیم تا اسرائیل در امان باشد، گروگان ها آزاد شوند، رنج غزه پایان یابد و مردم فلسطین بتوانند به حق خود برای کرامت، امنیت، آزادی و تعیین سرنوشت دست یابند.

هریس با تکرار برخی ادعاهای ضد ایرانی گفت: من این را می‌دانم، من هرگز در انجام هیچ کاری برای دفاع از نیروها و منافع‌مان علیه ایران و گروه‌های مورد حمایت ایران، لازم است، تردید نمی کنم.

در همین حال، سازمان «زنان مسلمان برای هریس» اعلام کرد: آنها با وجدان آرام نمی توانند فعالیت در سازمان را ادامه دهند و از کامالا هریس، نامزد دموکرات ها برای ریاست جمهوری حمایت کنند، در حالی که گزارش ها مبنی بر مخالفت کنوانسیون ملی دموکرات ها با درخواست ها برای حضور یک سخنران فلسطینی-آمریکایی در کنوانسیون شیکاگو است.

در این بیانیه آمده است: ما از خدا می خواهیم که تیم حزب دمکرات و هریس، معاون رئیس جمهوری قبل از پایان کنوانسیون  تصمیم صحیح را اتخاذ کند. این تصمیم به نفع همه ماست.

کنوانسیون دموکراتیک شامل ۳۰ نماینده غیرمتعهد است، همچنین رهبران جنبش غیر متعهد که از هریس معاون رئیس جمهور و حزب دموکرات خواستند به ممنوعیت تسلیحات پایبند باشند، همچنین بر هریس و دموکرات ها فشار می آوردند تا به یک فلسطینی اجازه دهند، در این کنفرانس سخنرانی کنید. اما این تصمیم پذیرفته نشد.

کد خبر 1778339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha