ترامپ یا هریس؟ مسلمانان به چه کسی رای می دهند

نظرسنجی شورای روابط آمریکایی-اسلامی درباره انتخابات آمریکا نشان می دهد که مشارکت مسلمانان آمریکا در انتخابات آتی چه میزان خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجزیره، شورای روابط آمریکایی-اسلامی (CAIR) نظرسنجی را از مسلمانان عرب و آمریکایی درباره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که قرار است در ۵ نوامبر ۲۰۲۴ برگزار شود، انجام داد.

این مرکزدر گزارش خود اعلام کرد: رای دهندگان مسلمان در آمریکا که تعداد آنها حدود ۲.۵ میلیون نفر تخمین زده می شود، به دلیل حضور گسترده در ایالت های کلیدی، در موقعیتی قرار دارند که نقش تعیین کننده ای در شکل گیری صحنه سیاسی ایفا کنند.

این نظرسنجی در بازه زمانی ۲۵ تا ۲۷ آگوست انجام شد و نتایج آن  روز گذشته منتشر شد.

 نتایج نظرسنجی نشان داد که «جیل استاین» کاندیدای مستقل،۲۹.۱ درصد آرای اعراب و مسلمانان حاضر در نظرسنجی را به دست آورد. «کامالا هریس» امزد حزب دموکرات، ۲۹ درصد آرا را به دست آورد. «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق و نامزد فعلی حزب جمهوری خواه، تنها ۱۱.۲ درصد را کسب کرد و « کورنل وست» نامزد مستقل ۴.۲ درصد آرا راکسب کرد.

نتایج این نظرسنجی نشان داد که ۱۶.۵ درصد از رای دهندگان مسلمان در تصمیم گیری خود در مورد نامزدی که در انتخابات آتی مورد حمایت قرار خواهند داد، بلا تکلیف هستند.. در حالی که ۸.۸ درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی اظهار داشتند که به احتمال زیاد در انتخابات آینده رای نخواهند داد.

 این نظرسنجی شامل ۱۳۲۶ مرد (۶۰.۶٪) و ۸۰۹ زن (۳۷٪) و ۵۰ نفر دیگر (۲.۲٪) از سراسر کشور بود که ترجیح دادند جنسیت خود را فاش نکنند.

کد خبر 1779276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha