مسلمانان خواستار صراحت «بایدن» در حمایت از فلسطینی‌ها شدند

شورای روابط آمریکایی-اسلامی از رئیس جمهوری آمریکا خواست تا برای زندگی فلسطینی‌ها نیز ارزش قائل شود و قتل و کشتار آنها توسط رژیم صهیونیستی را آشکارا محکوم کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «nigdeanadoluhaber»، شورای روابط آمریکایی-اسلامی، یک گروه برجسته برای حمایت از مسلمانان در آمریکا از «جو بایدن»، رئیس جمهوری آمریکا خواست تا برای زندگی فلسطینی‌ها نیز ارزش قائل شود.

این گروه در بیانیه‌ای از بایدن خواست قتل یک مرد فلسطینی ۵۸ ساله از کرانه باختری را محکوم کند؛ مردی که جسدش پس از دو ساعت در اسارت اسرائیل با نشانه‌های آشکار شکنجه به خانواده‌اش تحویل داده شد.

«نهاد عوض»، مدیر اجرایی شورای روابط اسلامی-آمریکایی گفت: همانطور که پرزیدنت بایدن قتل گروگان های اسرائیلی را آشکارا محکوم می‎کند باید شکنجه و قتل این مرد ۵۸ ساله فلسطینی از کرانه باختری و کشتار ده‌ها هزار غیرنظامی فلسطینی را نیز به صراحت محکوم کند.

وی افزود: جان هر انسان بی گناهی مهم است، چه فلسطینی، چه اسرائیلی و چه آمریکایی، اما سیاست‌ها و لفاظی‌های دولت آمریکا چیز دیگری می گوید.

عوض گفت: بایدن در نهایت باید با فلسطینی‌ها به عنوان انسان‌هایی رفتار کند که سزاوار حقوقی یکسان با همه مردم هستند.

وی همچنین از اظهارات بایدن مبنی بر اینکه نتانیاهو به اندازه کافی برای آزادی گروگان ها تلاش نمی کند استقبال کرد و گفت رئیس جمهور آمریکا باید سخنان خود را با عمل مطابقت دهد.

شورای روابط اسلامی-آمریکایی درخواست خود را از بایدن برای وادار کردن نتانیاهو به موافقت با آتش بسی که به نسل کشی غزه پایان می دهد و همه گروگان‌ها و زندانیان سیاسی را آزاد می کند، تکرار کرد.

ماه‌هاست که آمریکا، قطر و مصر در تلاش برای دستیابی به توافقی بین اسرائیل و حماس برای تضمین تبادل اسرا و آتش‌بس و اجازه ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه بوده‌اند، اما تلاش‌های میانجی‌گری به دلیل امتناع نتانیاهو از برآورده کردن خواسته‌های حماس برای توقف جنگ تا کنون به نتیجه نرسیده است.

به گفته مقامات بهداشتی محلی، جنگ مداوم اسرائیل در نوار غزه تا کنون منجر به شهادت بیش از ۴۰ هزار فلسطینی که بیشتر آنها زن و کودک بودند،شده است.

محاصره مداوم این منطقه منجر به کمبود شدید غذا، آب سالم و دارو شده و بسیاری از منطقه را ویران کرده است.

این در حالی است که اسرائیل به دلیل اقدامات خود در غزه در دادگاه بین المللی دادگستری با اتهام نسل کشی مواجه است.

کد خبر 1779672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha