عضویت در بریکس موفقیت سیاست خارجی کشور است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بابیان اینکه عضویت در بریکس موفقیت سیاست خارجی کشور است،گفت: این عضویت، فرصت های جدیدی را پیش روی همکاری های اقتصادی ایران قرار خواهد داد.

ابوالفضل عمویی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به عضویت دایم ایران در بریکس گفت: عضویت ایران در مجمع بریکس و آغاز فرآیند عضویت ایران که انتظار داریم از اوایل دی ماه اجرایی شود، فرصت های جدیدی را پیش روی همکاری های اقتصادی ایران قرار خواهد داد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بریکس یک مجموعه از کشورهایی است که ظرفیت بالایی را برای توسعه اقتصادی دارندو در مجمع خودشان با هدف تسهیل  تجارت و روان سازی اقتصاد بین الملل برای کشورهای در حال توسعه تصمیم گیری می کنند. از این جهت این مجموعه که اعضای آن عمدتا رویکرد چند جانبه گرایی را در نظام بین الملل، در نظم اقتصادی و سیاسی بین المللی پی گیری می کنند، ظرفیت بالایی را برای نوشتن قواعد اقتصادی آینده جهان دارد.

وی بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران با عضویت در این مجمع ظرفیت های زیادی را برای فعال کردن ظرفیت های بالقوه اقتصاد ایران به وجود آورده است که این موضوع بازتاب بسیار گسترده ای را در رسانه های آمریکایی و غربی داشت و اندیشکده های غربی دائما در حال تحلیل روند وقایع اجلاس ژوهانسبورگ هستند و ابعاد آن را مورد بررسی قرار می دهند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از نظر ما این یک موفقیت برای سیاست خارجی کشور است و نه فقط برای ایران منفعت دارد بلکه برای اعضای بریکس نیز منفعت دارد چرا که وجود کشوری همانند ایران با منابع انرژی و معدنی و موقعیت جغرافیایی بی نظیر و ظرفیت بازار 80 میلیونی یک افزونه به توانمندی های بریکس است.

وی گفت: ما در کنار عضویت در سازمان همکاری شانگهای که عمدتا رویکرد آسیایی گرایی و همکاری برای مقابله با تروریسم و توسعه امنیت در منطقه را داشت، امروز با عضویت در بریکس و پیش از آن احیای روابط با عربستان و تقویت روابط با کشورهای حاشیه خلیج فارس برگ جدیدی را در سیاست خارجی رقم می زنیم که مجموعه اینها دستاوردهای خوبی برای ملت ایران دارد.

کد خبر 1622216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha