عدم روزآمدی فعالیت های مساجد بر جذب مردم تاثیر گذاشته است

جعفرزاده با اشاره به نهضت بازگشت به مساجد و ضرورت تقویت مراکز دینی و فرهنگی گفت: عدم روزآمدی فعالیت های مساجد و بقاع متبرکه و نبود نیروی جوان بر جذب مردم تاثیر گذاشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، «حامد جعفر زاده» در مراسم غبارروبی آستان مقدس امامزاده احمد(ع) تیران با اشاره به جایگاه مساجد و بقاع متبرکه در هر محله و شهر اظهارداشت: مساجد به عنوان محور برنامه های فرهنگی و اجتماعی و انسجام هر محله مطرح و در شهر و روستاها بقاع متبرکه قطب فرهنگی آن منطقه هستند.

سرپرست اوقاف و امور خیریه تیران و کرون‌ افزود: تحقق این ماموریت به احیا کارکردها نیاز دارد تا با عزمی جدی و مشارکت همگانی به آن دست پیدا کنیم.

وی ادامه داد: به روز رسانی فعالیت ها و توجه به نیازهای نسل جدید یکی از مولفه های اساسی در جذب احاد جامعه به ویژه جوانان نوجوانان است که بی توجهی به این موضوع بر محور شدن مراکز دینی تاثیر گذاشته است.

جعفرزاده برخورد اشتباه هیات امنا، روحانی و خادم مساجد و آستان امامزادگان را مورد انتقاد قرار داد و اذعان داشت: خوش رویی و برخورد مناسب از شاخص های جذب افراد محسوب می شود اما در برخی از مراکز دینی رفتار غلط و بی توجهی به زائران دیده می شود.

وی نظم و نظافت در مساجد و بقاع متبرکه را ضروری خواند و یادآورشد: خادم باید به مسائل بهداشتی توجه کرده و عموم افراد را نیز به موضوع توصیه کند.

سرپرست اوقاف و امور خیریه تیران و کرون‌ با بیان اینکه در طرح بهاره و تابستان استقبال زائران و مجاوران از بقاع متبرکه این شهرستان قابل توجه بوده، تصریح کرد: موقعیت طبیعی و گردشگری این مراکز دینی یکی از عامل های جذب واقع شده و توانسته گردشگری دینی و فرهنگی را رونق ببخشد.

وی اضافه کرد: ایده های جذاب و ناب با وجود موقعیت جغرافیایی شهرستان و محل قرار گرفتن بقاع در نقطه بکر گردشگری حتما زمینه ساز جذب افراد خواهد شد.

کد خبر 1622217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha