فاز اول پروژه سرمایه گذاری گاوداری ۱۰۰ راسی موقوفات لرستان افتتاح شد

معاون بهره وری اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان گفت: این پروژه، در راستای احیاء و افزایش بهره وری موقوفات، کمک به رونق تولید و ایجاد اشتغال پایدارراه اندازی شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، مسلم رضایی پور امروز در این مراسم که  همزمان با هفته دولت، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، فرماندار چگنی، معاونین اداره کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان، مدیر اوقاف و امور خیریه شهرستان چگنی و جمعی از مسولین محلی، فاز اول گاوداری موقوفات استان لرستان، افتتاح شد، اظهار داشت: این پروژه در زمینی به مساحت ۱۰۶۰۰ مترمربع از اراضی شهرک دام سپیدکوه روستای سراب کی، از توابع شهرستان چگنی، احداث شده است.

معاون بهره وری اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان افزود: تامین اعتبار و سرمایه گذاری بیش از ۲۰ میلیارد تومانی احداث این مجتمع  از محل موقوفات جهان آباد و کربلایی علی استان و منابع داخلی تامین شده است.

وی ادامه داد: زیر بنای مسقف شده این پروژه بیش از ۴۰۰۰ مترمربع، شامل؛ سالن اصلی گاو شیری، سالن شیردوشی، سالن شیرسردکن، انبار علوفه، سالن انتظار، سوئیت کارگری و کارفرمایی، سالن تلیسه آبستن و سالن گوساله دانی است.

رضایی پور خاطرنشان کرد: فاز اول این پروژه، با تعداد ۳۰ راس گاو شیری هلشتاین آغاز به کار نموده و تا کنون، دارای  ۱۵ گوساله تازه متولد شده، می باشد.

معاون بهره وری اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان اظهار کرد: این پروژه، در راستای احیاء و افزایش بهره وری موقوفات، کمک به رونق تولید و ایجاد اشتغال پایدار، همزمان با دهه وقف در مهرماه سال ۱۴۰۰ کلنگ زنی و در فاصله زمانی کمتر از دو سال، همزمان با هفته دولت افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

کد خبر 1622221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha