فضای ذهنی خراسان جنوبی در حوزه کسب و کار هنوز کارمندی است

حسن نژاد با بیان اینکه فضای ذهنی خراسان جنوبی در خصوص شغل و کار، کارمندی است، گفت: نیروی کار را به واحدهای صنعتی و تولیدی معرفی کردیم اما نمی روند و همه دوست دارند کارمند بشود تا اینکه در یک واحد اقتصادی کار کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حامد حسن نژاد امروز(7شهریور) در جلسه هم اندیشی کارآفرینان جوان در حوزه تولید در دانشگاه صنعتی بیرجند با اشاره به اینکه بیشتر واحدهای صنعتی خراسان جنوبی هنوز سنتی کار می کنند و وارد فاز جدید صنعتی نشدند، اظهار داشت: این مهم باعث شده تا در برخی موارد این واحدهای تولیدی برای فروش محصولات خود به مشکل بخورند.

وی با بیان اینکه باید در کنار راه اندازی مشاغل خرد و زودبازده، صنایع بزرگ را هم پای مشاغل خرد داشته باشیم، گفت: مشاغل خرید با کمترین سرمایه بالاترین شغل را ایجاد می کند اما صرفا نمی‌توان به مشاغل پرداخت، چراکه خراسان جنوبی استانی نوپا و نیازمند صنایع بزرگ است.

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به برخی سنگ اندازی ها در مسیر تولید در استان، ادامه داد: خراسان جنوبی جزو استانهایی است که در اجرای قانون سخت می گیرند و برخی تنگ نظری ها در بدنه کارشناسی وجود دارد اما در دو سال اخیر این وضعیت بهتر شده و رو به بهبود است.

حسن نژاد با بیان اینکه فضای ذهنی خراسان جنوبی در خصوص شغل و کار، کارمندی است، گفت: نیروی کار را به واحدهای صنعتی و تولیدی معرفی کردیم اما نمی روند و همه دوست دارند کارمند بشود تا اینکه در یک واحد اقتصادی کار کنند و این نیز خود از مشکلات است که باید فرهنگ سازی شود.

وی در همین خصوص با بیان اینکه سرمایه گذاران حوزه فرآوری واحدهای معدنی خراسان جنوبی، همه از خارج استان هستند، گفت: دلیل این مهم رویکرد کارمند محوری مردم در استان در خصوص اشتغال است که خیلی تمایلی به حوزه تولید و کسب و کار ندارند.

کد خبر 1622267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha