پیاده‌روی اربعین در زمره بزرگترین اجتماعات مذهبی جهان قرار گرفته است

حجت الاسلام صالحی گفت: پیاده‌روی اربعین شیعیان به سوی کربلا، یکی از گسترده‌ترین مراسم عزاداری شیعیان بوده و در زمره بزرگترین اجتماعات مذهبی جهان قرار گرفته است.

حجت الاسلام صادق صالحی در گفت گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه با اشاره به تردد زائران اربعین حسینی از مرز خسروی،گفت:مرز خسروی کهن‌ترین و قدیمی‌ترین مرز  و تنها مرز رسمی و بین المللی بوده است لذا  زائران اربعینی می‌توانند مرز خسروی را به عنوان یک مرز خوب برای رفتن به عتبات و عالیات انتخاب کنند.

 امام جمعه قصرشیرین افزود: اربعین به معنای چهلم است و ۲۰ صفر را که چهل روز بعد از شهادت امام حسین(ع) در روز عاشورا است، اربعین حسینی یا روز اربعین می‌نامندهمچنین طبق نقل‌های تاریخی، جابر بن عبدالله انصاری،‌ صحابی پیامبر اسلام(ص)، به همراه عطیه عوفی در اولین چهلم شهادت امام حسین(ع) به‌عنوان اولین زائر بر سر مزار امام حسین(ع) حاضر شده و قبر امام حسین را زیارت کرده است. 

وی با اشاره به اینکه در حدیثی از امام حسن عسکری(ع) زیارت اربعین یکی از پنج نشانه برای مؤمن شمرده شده است، خاطر نشان کرد: زیارت‌نامه‌ای برای روز اربعین از امام صادق(ع) نقل شده است. شیخ عباس قمی این زیارت‌نامه را در مفاتیح الجنان در باب سوم بعد از زیارت عاشورا غیر معروفه، با عنوان زیارت اربعین نقل کرده است.

حجت الاسلام صالحی با اشاره به فعالیت ۲۴ ساعته مرز خسروی برای تردد زوار اربعین حسینی ،تصریح کرد:  با توجه به اینکه مرز بصورت ۲۴ ساعته در حال فعالیت است لذا هر روز تردد زائران افزایش داشته بطوری که در شب گذشته بیش از ۷۲ هزار نفر زائر از این مرز عبور کردند.

امام جمعه قصرشیرین اظهار کرد: همه امکانات جهت رفاه حال زوار و تردد راحت زائران در شهرستان فراهم شده است همچنین ماشین‌ها از پارکینگ‌ها تا نقطه مرزی زائران را منتقل می‌کنندو جای هیچ نگرانی نیست.

کد خبر 1622282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha