افزایش ۳۵ درصدی ظرفیت اماکن اقامتی آموزش و پرورش استان کرمانشاه برای زوار اربعین

یاوری گفت: ظرفیت اماکن اقامتی آموزش و پرورش استان برای اسکان شبانه زوار اربعین در سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش ۳۵ درصد افزایش داشته است و هم اکنون ظرفیت اسکان شبانه ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر از زوار اربعین در مدارس و مراکز اقامتی آموزش و پرورش استان فراهم است.

فردین یاوری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه با اشاره به افزایش ظرفیت اسکان وزار اربعین حسینی در مدارس استان کرمانشاه ،گفت:  ۱۰۰ مدرسه در شهرستان‌های مسیر عتبات عالیات در سطح استان کرمانشاه برای اسکان زوار اربعین در نظر گرفته شده است.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه افزود: برای خدمات‌دهی هرچه مطلوب‌تر به زائران از ظرفیت تمامی مدارس استفاده شده است تا زمینه اسکان میهمانان سیدالشهدا (ع) فراهم شود .

وی خاطر نشان کرد:سه خانه معلم در شهر کرمانشاه با ظرفیت اسکان شبانه ۵۰۰ نفرو آماده کردن سه مجموعه ورزشی در هر کدام از شهرستان‌های مسیر تردد زوار در استان از سوی آموزش و پرورش برای اسکان اضطراری زوار  در نظر گرفته شده است.

یاوری تصریح کرد:زوار فرهنگی و دیگر اقشار با مراجعه به خانه‌های معلم و مدارس اسکان داده می‌شوند و نیازی به رزرو از قبل ندارند،زیرا اولویت با اسکان فرهنگیان است.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش استان کرمانشاه اظهار کرد: زیارت امام حسین(ع) روح و ذهن را جلا می‌بخشد و زائر را به عالم دیگری می‌برد و فکر نمی‌کنم کسی به کربلا برود و تحت تأثیر فضای معنوی آن سرزمین مقدس و کم‌نظیر تاریخی که امام حسین(ع) و اصحابش در آن بزرگترین فداکاری‌ها را انجام دادند، قرار نگیرد.

کد خبر 1622287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha