مرز خسروی تنها مرزی است که هنگام ورود زوار به کشور از لحاظ سلامت چک می شوند

محمدی گفت: مرز خسروی تنها مرزی است که افراد در هنگام ورود به کشور به صورت دقیق از لحاظ سلامت توسط همکاران معاونت بهداشتی چک غربالگری می شوند.

قباد محمدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه با اشاره به ارائه خدمات درمانی در راستای حفظ سلامت زوار اربعین حسینی در مرز خسروی، گفت:در حوزه سلامت خدمات جامعی به زائران اربعین حسینی در استان کرمانشاه ارائه می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: تمامی افراد پس از پیاده روی اربعین درنقطه صفر مرزی از نظر سلامت چک می‌شوند و در بحث غربالگری آزمایشگاه پیشرفته‌ای تدارک دیده شده است.

وی با اشاره به خدمات درمانی ارائه شده در مرز خسروی برای زوار اربعین ، خاطر نشان کرد: استقرار بیش از ۱۰۰ دستگاه آمبولانس، دو فروند هلی کوپتر آمبولانس و تعدادی موتورلانس برای حوادث احتمالی همچون تصادف و گرمازدگی در مرز و مسیرهای مختلف ،راه اندازی  ۸ درمانگاه در مرز خسروی، ۲ بیمارستان سپاه و ارتش نیز کار خدمات دهی به زائران اربعین حسینی را برعهده دارند.

محمدی تاکید کرد: در حال حاضر تمام بیمارستان‌های استان درحال آماده باش هستند و سایر دستگاه‌ها همچون هلال احمر، آتش نشانی و شهرداری  برای خدمات دهی به زائران  اربعین همکاری بسیار خوبی دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: با توجه به اینکه  بیماری های شایع در کشور عراق وجود دارد آزمایش های تشخیصی کرونا، التور، آنفولانزا و سایر برای زائران قابل انجام است و مرز خسروی تنها مرزی است که افراد در هنگام ورود به کشور به صورت دقیق توسط همکاران معاونت بهداشتی چک می شوند و تمام زائران پیاده روی اربعین که از این مرز وارد کشور می شوند غربالگری می شوند.

وی در پایان گفت: امسال با آمادگی بیشتری به استقبال برنامه عظیم پیاده روی اربعین رفتیم و در حال حاضر بیش از ۱۰۰۰ نفر  نیروی آموزش دیده و همکاران شما در حوزه های مختلف درگیر این کار هستند.

کد خبر 1622317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha