اختتامیه سوگواره چلچراغ ۲۰ شهریور ماه جاری برگزار می‌شود

احمدی با بیان اینکه ۸۳۷ اثر در سطح استان به دبیرخانه اولین سوگواره عاشورایی چلچراغ ارسال شده است، گفت: مراسم اختتامیه سوگواره چلچراغ ۲۰ شهریور ماه جاری برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، منصور احمدی، امروز(۸شهریور)، در جمع خبرنگاران اظهارداشت: سوگواره چلچراغ یکی از مهمترین رویدادهای فرهنگی و هنری  در سال جاری است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان افزود: در این سوگواره بر فرایند خلق آثار هنری در کنار توجه به محصولات فرهنگی و هنری، اولویت دادن به کنشگران مردمی در فضای مجازی، هم افزایی بین دستگاه های فرهنگی، نقش دهی به دبیرخانه‌های تخصصی شهرستان‌ها برای برگزاری این رویداد مذهبی در راستای ترویج و تقوین نهضت حسینی در قالب‌های هنری، فرهنگی و رویدادهای میدانی و الگو سازی تأکید شده است.

وی با بیان اینکه با توجه به زمان یک ماهه ارسال آثار  و علی رغم محدود بودن زمان،  با استقبال کم‌نظیر هنرمندان لرستانی از سوگواره مواجه شدیم، عنوان کرد: مهلت ارسال آثار که تا ۲۰ مرداد بود تمدید و تا ۳۱ مرداد ادامه داشت و حضور خوب نوجوانان و جوانان در سوگواره بسیار مورد توجه بود.

احمدی افزود: آثار توسط گروه های تخصصی شامل پیشکسوتان و اساتید حوزه فرهنگ و هنر در هر شهرستان بعنوان دبیرخانه هر بخش داوری و افراد برگزیده به دبیرخانه مرکزی معرفی شدند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به اینکه آثار از لحاظ کمی و کیفی مورد توجه است و اینکه این رویداد فرهنگی در ۱۴ بخش در سطح استان لرستان دبیرخانه های مختلف فرهنگی و هنری جریان سازی صورت گرفت، اظهار کرد: هر شهرستان مسئولیت اطلاع‌رسانی و داوری آثار خود را بر عهده داشت.

احمدی تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های سوگواره هم‌افزایی و همکاری بین دستگاه‌های فرهنگی چون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری و جبهه فرهنگی استان و کانون های فرهنگی هنری مساجد بود.

احمدی با بیان اینکه ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ مراسم اختتامیه سوگواره چلچراغ برگزار می‌شود، گفت: بخش رویدادهای مردمی اربعین تا یک مهر بدلیل اینکه سفرهای اربعین در حال انجام است، ادامه دارد و اول مهرماه برگزار می شود و اگر با احتساب آثار رویدادهای فرهنگی که به دبیری جبهه فرهنگی و حوزه هنری است، در نظر گرفته شود تعداد آثار به بیش از هزار اثر می‌رسد.

کد خبر 1622398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha