مدیران باید حمایت‌های جدی‌تری از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد داشته باشند

حجت الاسلام رهبری با اشاره به اینکه باید شاهد احیاء کارکردهای مسجد و معرفی استان کرمانشاه به عنوان الگویی برای سایر استان ها باشیم، گفت: مدیران استان کرمانشاه باید حمایت های جدی تر و ملموس تری از کانون های فرهنگی هنری مساجد داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه حجت الاسلام روح الله رهبری امروزچهارشنبه ۸ شهریور ماه در مراسم تودیع و معارفه سرپرست ستاد کانون های مساجد کرمانشاه،گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد یکی از وسیع‌ترین و مؤثرترین مراکز فرهنگی نظام مقدس جمهوری اسلامی است که حتی در دورترین نقاط استان و روستاها از مجموعه‌های موفق در کنار پایگاه های بسیج فعالیت می کنند.

 مشاور عالی ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور افزود: کانون های فرهنگی و هنری در بستر مساجد میان نسل قبل و نسل جدید پیوند، انس و الفت ایجاد کرده و در قالب فرهنگ و هنر مبانی دینی و قرآنی را نشر و ترویج می دهند همچنین در زمینه احیای جایگاه فرهنگی، آموزشی، هنری و تبلیغی مساجد، تربیت و رشد نیروهای متعهد، انقلابی، کارآمد در حوزه فرهنگ و هنر نقش مهمی بر عهده بردارند.

وی خاطرنشان کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد در زمینه احیای کارکرد اجتماعی مساجد، فعالیت در حوزه تعلیم و تربیت، توسعه فرهنگ اصیل اسلامی در شهرها و روستاهای کشور، در راستای هدایت و سازماندهی فعالیت‌های فرهنگی و هنری در مساجد مورد توجه هستند.

حجت الاسلام رهبری تصریح کرد: ارتقاء جایگاه کانون های مساجد کرمانشاه در سطح کشور و دستیابی به رتبه های بالاتر؛ در سایه زحمات شبانه روزی همکاران مجموعه و حمایت و پشتیبانی مدیریت استان محقق می شود

مشاور عالی ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور با تقدیر از زحمات حجت الاسلام کلات پور مدیر قبلی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه برای ایشان آرزوی توفیق در خدمتگزاری به نظام مقدس اسلامی را کرد .

وی با اشاره به اینکه حجت الاسلام جلالی با قبول مدیریت این مجموعه می تواند کرمانشاه را در سطح کشور به اوج برساند، اظهار کرد: ما منتظریم که کرمانشاه تبدیل به یک الگو در سطح ملی و حتی بین المللی شود زیرا تجربیات حجت الاسلام جلالی در حوزه تربیتی کم نظیر است با روحیه جهادی که از ایشان سراغ داریم در آینده هر مسجد و کانون فرهنگی هنری می تواند به یک مرکز تربیتی تبدیل شود.

گفتنی است در پایان مراسم ضمن تکریم حجت الاسلام افشین کلات پور مدیر سابق کانون های مساجد کرمانشاه، «حجت الاسلام جواد جلالی» به عنوان مدیر جدید استان منصوب و معرفی شد.

مدیران باید حمایت های جدی تری از کانون های فرهنگی هنری مساجد داشته باشند

کد خبر 1622454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha