شرکت‌های دانش بنیان و نخبگان خراسان جنوبی به حوزه کشاورزی و معادن ورود کنند

اشرفی با اشاره به اینکه بیشترین معادن بنتونیت کشور در خراسان جنوبی است، گفت: شرکت های دانش بنیان و نخبگان در حوزه معادن و کشاورزی ورود کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، جواد اشرفی امروز (8 شهریور) در نشست صمیمی اساتید و نخبگان حوزه اقتصادی با مدیران اقتصادی استان با بیان اینکه نخبه تنها یک فرد دارای تحصیلات عالی دانشگاهی نیست؛ بلکه افراد کارآفرین در حوزه اقتصاد که چند صد نفر شاغل دارد هم یک نخبه محسوب می شوند، اظهار کرد: قوانین نباید برای نخبگان مسئله شود بلکه باید مسائل را حل کنند.

وی با بیان اینکه ثروت بر مبنای دانش پایدار خواهد بود، گفت: دانشگاه صنعتی بیرجند 6 طرح بی نظیر در حوزه بنتونیت در حال انجام دارد که این طرح ها می‌تواند برای استان پول سازی کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی در خصوص گلایه برخی نخبگان استان از کم کاری گاها بدنه کارشناسی ادارات در خصوص پاسخگویی و تکریم نخبگان، ادامه داد: متاسفانه در بدنه کارشناسی در سیستم اداری گرفتاری هایی داریم اما بنیاد نخبگان استان باید از مدیران کل بخواهد که از مشورت نخبگان استفاده کند.

اشرفی با بیان اینکه بخش خصوصی، اتاق بازرگانی، بنیاد نخبگان، منطقه ویژه اقتصادی و پارک علم و فناوری مطالبه استفاده مدیران از ظرفیت فکری نخبگان را از مدیران داشته باشند، تصریح کرد: آمادگی داریم از ظرفیت فکری نخبگان برای حل مسائل اقتصادی استان استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه امسال در حوزه پارک علم و فناوری و دانش بنیان تسهیلات خوبی را می‌دهیم، خاطرنشان کرد: اعتقاد داریم شرکت های دانش بنیان و نخبگان خیلی از مسائل استان را می توانند حل کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بیشترین معادن بنتونیت کشور در خراسان جنوبی است، گفت: شرکت های دانش بنیان و نخبگان در حوزه معادن و کشاورزی ورود کنند.

کد خبر 1622455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha