دستگاه های اجرایی زمینه فعالیت را برای نخبگان تسهیل کنند

ایزدخواه گفت: دستگاه های اجرایی موظف هستند قوانین و زمینه فعالیت را برای نخبگان تسهیل کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، محمد مهدی ایزدخواه امروز(8 شهریور) در نشست صمیمی اساتید و نخبگان حوزه اقتصادی با مدیران اقتصادی استان با بیان اینکه بنیاد ملی نخبگان برای اثرگذاری نخبگان طرح ها و هدف های مختلفی دارد، اظهار داشت: تشکیل هیات های اندیشه ورز و توسعه زنجیره ارزش افزوده استان از جمله این برنامه هاست.

وی با بیان اینکه بهره مندی از نخبگان مزیت های فراوانی دارد، گفت: هزینه پایین و بهره وری بالا از جمله مزیت های استفاده از فضای نخبگانی است.

وی تاکید کرد: دستگاههای اجرایی استان موظف اند قوانین و زمینه فعالیت را برای نخبگان تسهیل کنند.

همچنین علیرضا خامه زر رییس اتاق بازرگانی بیرجند در این جلسه با بیان اینکه بکارگیری نخبگان در مسیر کسب و کار توسط اتاق بازرگانی استان دنبال شده است، افزود: خروجی این طرح نیروهایی به جامعه کسب و کار تحویل خواهد شد که متخصص در حوزه خود باشند.

وی با بیان اینکه بورسیه نخبگی طرح خوبی بود که مورد استقبال بخش خصوصی واقع شد اما نیازمند یک سری چکش کاری ها است، تصریح کرد: شرایط کشور در گذشته طوری بود که استفاده منطقی از ظرفیت نخبگان نشده است.

رییس اتاق بازرگانی بیرجند اظهارداشت: متاسفانه آمار کشوری در بحث فرار مغزها مثبت نیست و در استان هم نخبگان از استان مهاجرت می کنند.

خامه زر با بیان اینکه خراسان جنوبی سکوی پرتابی برای مدیران غیر بومی است، گفت: بخش خصوصی و اتاق بازرگانی تمایل دارد که زمینه حضور نخبگان را فراهم کند.

کد خبر 1622459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha