۵ موکب در خراسان جنوبی آماده پذیرایی از زائران پاکستانی است

حجت الاسلام رحیمی گفت: پنج موکب در امامزادگان باقریه(ع) بیرجند، امامزاده سیدعلی(ع)، مسجد حضرت ابوالفضل(ع) نهبندان، امامزاده زید بن محمد(ع) قاین و مسجد جامع مقدس شهر خضری دشت بیاض جهت پذیرایی از زائران پاکستانی و زائران حریم امن رضوی در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام حسین رحیمی-معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی-در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی اظهار داشت: اوقاف و امور خیریه در خراسان جنوبی پنج موکب را برای استقبال از زائران پاکستانی آماده کرده است.

وی در ادامه بیان کرد: این مواکب بعد از ایام اربعین به مدت یک ماه آماده اسکان، پذیرایی و اطعام و اجرای برنامه های فرهنگی در جوار بقاع متبرکه و اماکن فرهنگی خواهند بود.

حجت الاسلام رحیمی ادامه داد: در شهرستان بیرجند امامزادگان باقریه(ع)، در نهبندان امامزاده سیدعلی(ع) و مسجد حضرت ابوالفضل(ع)، در قاین امامزاده زید بن محمد(ع) و در شهر خضری دشت بیاض نیز در مسجد جامع مقدس به عنوان مواکب پذیرایی از زائران پاکستانی و زائران حریم امن رضوی در نظر گرفته شده است.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی به برنامه های مواکب اشاره کرد و افزود: مداحی و روضه خوانی توسط خود زائران پاکستانی در این مواکب اجرا می شود و پیش بینی کرده ایم تا روحانیون مسلط به زبان پاکستانی و اردو و هندی در این مواکب حضور یابند و به تبلیغ بپردازند.

وی در ادامه گفت: برپایی نمایشگاه های مختلف در کنار این مواکب با مشارکت دستگاه های اجرایی برنامه ریزی شده است که اجرا خواهد شد و در خصوص اسکان زائران پاکستانی تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

حجت الاسلام رحیمی عنوان کرد: سال گذشته ۱۴ هزار زائر پاکستانی در قالب ۲۵۰ اتوبوس در مواکب خراسان جنوبی پذیرایی و اسکان داده شدند و بیش از ۹۰ هزار زائر ایرانی که به مشهدمقدس مشرف می شدند نیز از خدمات این مواکب بهره مند شدند.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی ادامه داد: پیش بینی می کنیم که امسال با توجه به حجم عظیمی از افراد که به کربلای معلی اعزام شدند این آمار حضور زائران پاکستانی در مواکب افزایش داشته باشد.

وی با بیان اینکه موقوفه ای با نیت کمک به برپایی مواکب جهت پذیرایی از زائران پاکستانی در استان وجود ندارد، گفت: تلاش شده است تا در این زمینه بیشتر از ظرفیت خیرین و کمک دستگاه های اجرایی مختلف استفاده کنیم.

کد خبر 1622493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha