رکورد تردد زائران اربعین حسینی از مرز بین المللی خسروی شکست

صحرایی با اشاره به اینکه هنوز ۵ روز به اربعین حسینی باقی مانده و موج اصلی بازگشت زائران آغاز نشده است، گفت: آمار نهایی تردد(خروج و ورود) زائران اربعین حسینی از مرز خسروی در سال ۱۴۰۱، حدود ۵۳۰ هزار زائر بوده که شکسته شد.

محمد طیب صحرایی در گفت و گو باخبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه با اشاره به آغاز بازگشت زوار اربعین حسینی به کشور از مرز خسروی، گفت:در حال حاضر تردد از مرز خسروی روان است و زوار در کمترین زمان ممکن از این مرز عبور می‌کنند.

استاندارکرمانشاه افزود: تاکنون بیش از ۵۰۰ هزار زائر اربعین از مرز خسروی عازم کربلای معلی شده و حدود ۱۰۰ هزار زائر از این مرز به کشور بازگشته اند.

وی خاطر نشان کرد: زیرساخت های مناسب، ۲۴ ساعته شدن مرز، نصب حدود ۹۰ گیت و درب جدید در صفر مرزی،  ایستگاه های اسکان، توسعه سایبان و خدمات میزبانی، افزایش سه برابری ظرفیت پارکینگ ها از مهمترین دلایل استقبال زائران از این مرز رسمی بوده است.

صحرایی تصریح کرد: زوار به منظور انتخاب مرز خسروی برای بازگشت به کشور، برای زواری که در کربلای معلی هستند و زواری که زیارت کاظمین را به روز آخر سفر خود موکول کرده اند،  مرز خسروی گزینه مناسبی برای بازگشت به کشور است.

استاندار کرمانشاه اظهار کرد: در این ایام در شبانه روز بین ۸۰ تا ۸۵ هزار نفر از مرز خسروی تردد کرده‌اند لذا مرز خسروی واقع در شهرستان قصرشیرین در گذشته جزئی از راه ابریشم بوده است که خسروی - منذریه مسیر اصلی به سمت جاده بغداد پایتخت کشور عراق و از این طریق به کشور سوریه و در نهایت به بندر حلب در ساحل دریای مدیترانه متصل می‌شود.

صحرایی تصریح کرد: مرز رسمی خسروی در فاصله ۱۵ کیلومتری قصرشیرین تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و تا سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد و به دلیل مسافت کوتاهی که نسبت به سایر مرزهای کشورمان با شهرهای زیارتی و مهم عراق دارد، کانونی مهم برای تردد مسافران و زائران ایرانی و عراقی است.

کد خبر 1622605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha