انتخابات یکی از جلوه‌های مشارکت مردم در حاکمیت و وحدت ملی/دولت مشکلات معیشتی مردم را رفع کند

امام جمعه موقت یاسوج از انتخابات به عنوان یکی از جلوه‌های وحدت ملی و مشارکت دادن مردم در حاکمیت یاد کرد و گفت: رفع مشکلات و نیازمندی های مردم بهترین اقدام برای افزایش مشارکت آنها در انتخابات است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین «سیروس حکمتی نیک» امروز (۱۰ شهریور ماه) در خطبه‌های نماز جمعه یاسوج ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، دوری از گناه و معصیت، اظهار کرد: در حکمت ۱۳۰ نهج البلاغه از زبان مبارک امیرالمومنین امام علی علیه السلام کلامی حکیمانه و پند آموز ذکر شده است.

امام جمعه موقت یاسوج با اشاره به اینکه در این فرمایش ارزشمند، امام علی (ع) به سه موضوع مهم اشاره فرموده، گفت: سید رضی، عالم بزرگ شیعه این فرمایش را نقل می‌کند امیرالمومنین امام علی )ع) این مطالب را زمانی ایراد فرمودند که از جنگ صفین برمی‌گشتند و همراه ایشان عده‌ای از اصحاب و یاران حضور داشتند تا به پشت دروازه شهر کوفه رسیدند.

وی ادامه داد: سید رضی (ره) می فرماید «در آنجا قبرستانی وجود داشت، امام علی علیه السلام در کنار این قبرستان توقفی داشتند و گفت وگوی بسیار پند آموز و حکمت آمیز در کنار این قبرستان خطاب مردگان و خفتگان در قبرستان بیان فرمودند».

حجت الاسلام حکمتی نیک یادآور شد: آقا امیرالمومنین امام علی علیه السلام فرمودند «ای ساکنان سرزمین‌های وحشتناک، ای ساکنان سرزمین‌های بی‌ساکن و ای ساکنان قبرهای ظلمانی، سیاه و تاریک»، این خطاب امام (ع) خطاب به خفتگان در خاک، مردگان و کسانی که قبرستان را به عنوان منزل انتخاب کردند.

امام جمعه موقت یاسوج افزود: امام (ع) سپس فرمود « ای تنهایان، ای غریبان، ای وحشت زدگان و ای ساکنان خاک! ما بعد از شماها روانه سرای باقی خواهیم شد و شما مردگان، اموات و خفتگان در این قبرستان و در همه قبرستان‌ها قبل از ما بار سفر را بستید و از این دنیای فانی، روانه دیار باقی شدید، ما زندگان، یکی یکی بعد از شماها به شما ملحق می‌شویم».

وی یادآور شد: امیرالمومنین امام علی علیه السلام سپس  در ادامه فرمودند « شما مرده‌ها از آن عالم برای ما زنده‌ها خبرهایی دارید، ما زندگان هم برای شما مرده‌ها و اموات خبرهایی داریم».

حجت الاسلام حکمتی نیک ادامه داد: امام علی (ع) سپس به بیان خبرهای بعد از مرده‌ها پرداختند و فرمودند «من، علی به شما مرده‌ها خبر بدهم که بعد از شماها چه اتفاقی افتاد، من به شما مرده‌ها بگویم خانه‌ ها، منزل، قصرها و آپارتمان هایی که با آن همه هزینه سنگین ساخته بودید، دیگران در همه آنها ساکن شدند، من به شما مرده‌ها بگویم بعد از شماها، همسران جوانتان با دیگران ازدواج کردند، اموال، املاک و ثروت‌هایتان بین ورثه و دیگران تقسیم شد، اینها خبرهایی است که ما زنده‌ها برای شما مرده‌ها داریم، حالا شما بگویید از آن دنیا چه خبر دارید؟»

امام جمعه موقت یاسوج گفت: سپس امیرالمومنین امام علی (ع) به اصحاب و یاران خود رو کردند و فرمودند «اگر این مرده‌ها از طرف خداوند اجازه می‌داشتند که با من علی سخن بگویند، در جواب من علی این گونه حرف می‌زدند، ای مردم و ای زندگان، ما تنها یک خبر برای شما داریم و آن خبر بسیار مهم این است که همین اندازه بدانید و بس که بهترین توشه، زاد و معونه برای سفر پس از مرگ، تقوای الهی، ایمان، پرهیزگاری، عمل صالح و انجام اعمال شایسته است».

وی در خطبه سیاسی نماز ضمن توصیه مجدد خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، دوری از گناه و معصیت، بر ضرورت رسیدگی به معیشت مردم و در اولویت قرار دادن آن توسط مسئولان تاکید کرد و افزود برای اینکه بنیان‌های سیاسی و اقتصادی خود را مستحکم کنیم، نیاز به وحدت در جامعه وجود دارد.

حجت الاسلام حکمتی نیک توان دولت و مجلس را بر روی معیشت مردم دانست و تاکید کرد: دشمنان معیشت مردم را نشانه گرفته و همه تلاش خود را برای عصبانی کردن و در تنگنا قراردادن مردم به کار می‌گیرند.

امام جمعه موقت یاسوج از انتخابات به عنوان یکی از جلوه‌های وحدت ملی و مشارکت دادن مردم در حاکمیت یاد کرد و گفت: رفع مشکلات و نیازمندی های مردم بهترین اقدام برای افزایش مشارکت آنها در انتخابات است.

کد خبر 1622639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha