راهپیمایی اربعین حرکتی جهانی و تمدن ساز است

حجت الاسلام اسماعیل پور با بیان اینکه راهپیمایی برای اربعین فقط یک زیارت و یک حرکت دسته‌جمعی ساده نیست گفت: باید توجه کنیم که اربعین نقشش در آخرالزمان و رسیدن به تمدن نوین اسلامی چیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، حجت الاسلام رجب اسماعیل پور_ امام جمعه موقت سنگر در خطبه های نماز امروز(جمعه، ۱۰ شهریور) با دعوت به رعایت تقوای الهی از مومنین خواست تا از ستم آخرالزمانی و نقشه های شیطانی در امان باشیم.  

وی با اشاره به سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر و دیدار اعضای هیات دولت با مقام معظم رهبری اظهار کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری در این برهه از زمان و فعالیت های دولت تمام و کمال بود و امیدواریم این توصیه ها و سخنان فقط برای آقای رئیسی و هیات دولت ایشان نباشد و مسئولین و مدیران شهر نیز این حرف ها را بشنوند و برای اجرایی کردن آنچه که حیطه مسئولیتی شان است، کم نگذارند.  

اسماعیل پور با تاکید بر اینکه همه دولت ها باید برای رضای خدا و رضایت مردم تلاش کنند افزود: این همکاری ها و توجه ها باید کمک کند تا در روند کلی جامعه و کشور اثرات و برکاتش دیده شود و خدا نیز دل های مردم را به سمت و سوی مسئولینی که کار درست انجام می دهند، جلب کند.  

وی همچنین به سالروز عملیات کربلای ۲ و ضربه مهلکی که به دشمن زده شد اشاره و با بیان اینکه این انقلاب و نظام جمهوری اسلامی به سادگی به دست ما نرسیده است خاطر نشان کرد: مردم این جایگاه مسئولیتی و خدمتگزاری را با هزاران خونی که ربخته شده، به دست ما داده اند.

نباید با مردم با روحیه استکباری حرف بزنیم

 اسماعیل پور با تاکید بر اینکه ما نباید با مردم با روحیه استکباری حرف بزنیم و از موضع بالا به آنان نگاه کنیم، گفت: مسئولین، نمایندگان مجلس و دولت و... از قبل همین مردم انتخاب شده اند.  

وی افزود: پشتوانه رهبری هم در نظامی که ما در آن زندگی می کنیم، پشتوانه مردمی است.  

 اسماعیل پور به بحث مطالبه گری که چندین سال است رهبری بر آن تاکید دارند اشاره و اذعان کرد: مطالبه گری باید از طرف ما بیشتر اتفاق بیفتد و نسبت به فضای اقتصادی، فرهنگی، شهری و ... آنچه که به ما مربوط است باید دقت نظر داشته باشیم.

وی، با توجه به اینکه گاهی مسئولین ما از فضای اصلی خود(اینکه چه وظیفه ای دارند) با رفتار و گفتار و... فاصله می گیرند اظهار کرد: از این رو باید در داخل کشور نیز آگاه باشیم و بین خودمان مناقشات را کنار بگذاریم و ببینیم که راه حل مشکلات مردم چیست.  

بحث معیشت مانند غباری جلوی چشم مردم را گرفته است
 اسماعیل پور با اشاره به اینکه طبق آمار اشتغال در کشور رشد پیدا کرده‌است اما بحث معیشت مانند غباری است که جلوی چشم مردم را گرفته است، گفت: دشمن نیز به شیوه‌های مختلف و ابزار رسانه‌ای این قضیه را پررنگ می‌کند در حالی که طبق فرمایشات رهبری بحث رسانه‌ای دولت باید قوی‌تر باشد.

وی افزود: وقتی مردم درست در جریان مشکلات قرار بگیرند و بدانند، از نظر روحی و روانی در نوع نگاهشان نیز تأثیر دارد.  

رصد کردن عملکرد مسئول یکی از وظایف مردم است
 اسماعیل پور بحث رصد کردن عملکرد مسئول را یکی از وظایف مردم دانست و اذعان کرد: گرچه دستگاه‌های نظارتی هم هستند اما وظیفه ما هم هست و در طول تاریخ اسلام و انقلاب نیز اثبات شده که مردم نقش بسزایی می توانند ایفا کنند.

وی با بیان اینکه، ما نباید از آن‌چه که انقلاب براساس آن شکل‌گرفته کوتاه بیاییم، به موقعیت عجیبی که به مدد الهی و تیزهوشی حفاظت اطلاعات وزارت دفاع رخ داد اشاره و تصریح کرد: با این تیزهوشی، ایران توانست  نقشه صهیونیست را در ضربه زدن به بحث موشکی و تدافعی این سرزمین، نقش بر آب کرده و یک آبروریزی جدید برای دشمن اتفاق افتاد.  

دقت و حواس جمعی ما در شناخت دشمن باید بیشتر باشد
 اسماعیل پور بیان کرد: دشمن خیلی زرنگ‌تر و فعال‌تر از آن است که ما فکر می‌کنیم، دشمن می‌خواهد کشور ما را شلوغ کند تا به اهداف خود برسد و در این بین، دقت و حواس جمعی ما در شناخت دشمن باید بیشتر باشد.

 وی در ادامه راهپیمایی برای اربعین را حرکتی عظیمی دانست که در نه کشور ما بلکه در تمام دنیا کولاک کرده است، گفت: در حال حاضر نام امام حسین علیه السلام جهانی شده و از این مرحله گذشته است و اکنون باید در راستای تمدن نوین اسلامی کارهایی انجام دهیم و این راه را هموار کنیم.

 اسماعیل پور ادامه داد: اربعین کار خودش را دارد انجام می‌دهد و ما هستیم که باید سعی کنیم خودمان را در این قافله نگاه داریم و منحرف نشویم.

وی با بیان اینکه این مسیر فقط یک زیارت نیست و یک حرکت دسته‌جمعی ساده نیست خاطر نشان کرد: باید توجه کنیم که اربعین نقشش در آخرالزمان و وظیفه ما در راستا چیست.

 اسماعیل پور با اشاره به اینکه، اگر قرار است این حرکت جهانی و تمدن‌ساز باشد ما کجای این تمدن هستیم، اضافه کرد: مذهب قلب ما است و اگر برای آن تلاش، تبلیغ و خرج کنیم و برنامه‌ریزی داشته باشیم و نواقصی که پیاده‌روی اربعین دارد در راستای تمدن‌سازی حل شود بیشتر موفق خواهیم بود.  

وی تصریح کرد: غربالگری همین است، انسان‌ها در آخرالزمان کم‌کم سره از ناسره مشخص خواهند شد و زندگی ما با محبت امام حسین علیه السلام گرم‌تر و زیباتر می شود.

کد خبر 1622646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha