کردستانی‌ها و اهل سنت همواره دوستدار اهل بیت و پیامبراکرم(ص) هستند

آزادی گفت: کردستانی‌ها و اهل سنت همواره دوستدار اهل بیت و پیامبراکرم(ص) بوده و هستند و پذیرایی آنان از زائرین اربعین حسینی نشانه عینی از وحدت و همدلی در جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، افشین آزادی سرپرست حوزه هنری استان کردستان در دیدار با فرماندار شهرستان مریوان، که به منظور بررسی میدانی فعالیت‌های فرهنگی و هنری حوزه هنری در مریوان انجام شد، با اشاره به میزبانی شهرستان مریوان از زائرین اربعین حسینی این اقدام را یک حرکت در راستای توجه به ظرفیت‌های کردستان عنوان کرد و گفت: کردستانی‌ها و اهل سنت همواره دوستدار اهل بیت و پیامبراکرم(ص) بوده و هستند و پذیرایی آنان از زائرین اربعین حسینی نشانه عینی از وحدت و همدلی در جامعه است.

وی با قدردانی از تمهیدات صورت گرفته در شهرستان مریوان در راستای میزبانی از زائرین و با اشاره به برنامه‌های فرهنگی و هنری حوزه هنری استان کردستان در حوزه بحث اربعین بیان کرد: حضور 11 گروه تئاتراز استان‌های کردستان، کرمانشاه، گیلان و همدان در این شهرستان  با اجرای بیش از 100 نمایش صحنه‌ای و خیابانی از جمله فعالیت‌های حوزه هنری در این ایام به شمار می‌رود.

وی تهیه و تولید مستند حرفه‌ای با حضور هنرمندان و مستندسازان برجسته کشوری در مریوان، اجرای گروه سرود، چاپ و عرضه‌ کتاب، برگزاری نمایشگاه عکس در شهرستان‌های مختلف استان را از جمله دیگر فعالیت‌های حوزه هنری در این ایام دانست.

اربعین یک حرکت فرهنگی است

اسماعیل احمدی فرماندار مریوان نیز با اشاره به اینکه اربعین یک حرکت فرهنگی است از همکاری و مشارکت تمامی دستگاه‌های فرهنگی در راستای برگزاری برنامه‌های مختلف از جمله حوزه هنری تقدیر کرد.

وی با اشاره به میزبانی شایسته مردم شهرستان مریوان از زائرین اربعین حسینی گفت: خوشبختانه اقشار مختلف مردم در کنار دستگاه‌های دولتی نتیجه بسیار خوبی در مریوان داشته و زائرین اربعین حسینی بدون هیچگونه مشکلی از مرز باشماق مریوان تردد کرده و این روند همچنان ادامه دارد.

وی از حضور گروه مستندساز حوزه هنری در مرز باشماق خبر داد و گفت: از امروز گروهی حرفه‌ای از مستندسازان کشور در قالب گروه مستند حوزه هنری استان کردستان با استقرار در مرز باشماق گوشه‌هایی از حضور زائرین اربعین حسینی، خدمات ارائه شده و همدلی و همراهی مردمان مهمان‌نواز مریوان را به تصویر می‌کشند.

بازدید افشین آزادی از موکب‌های فرهنگی و هنری مرز باشماق و حضور در موکب‌های فرهنگی و هنری برقرار شده و دیدار با هنرمندان گروه‌های نمایش، سرودو نمایشگاه عکس از برنامه‌های سرپرست حوزه هنری کردستان در سفر به مریوان بود.

کد خبر 1622654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha