نیروهای گمرک مرزبانان اقتصادی کشور هستند

ناظر گمرکات سیستان و بلوچستان از عدم جذب نیرو طی ۱۲ سال گذشته در گمرگات سیستان وبلوچستان خبر داد و گفت: نیروهای گمرک مرزبانان اقتصادی کشور هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، محمد علی خاشی  ناظر گمرکات سیستان و بلوچستان در نشست خبری با اصحاب رسانه به نقش بی بدیل استان سیستان و بلوچستان در تامین گوشت  کشور اشاره کرد و اظهار داشت: از اواخر سال گذشته نقش استان سیستان و بلوچستان در تامین گوشت کشور پررنگ بوده و براساس تدابیری که در استان اندیشیده شد و کرمی استاندار سیستان و بلوچستان  جلساتی را تشکیل دادند و در این جلسات پیشنهاداتی از سوی ما مطرح که از سوی ایشان پذیرفته شد. اگر چه این پیشنهادت برای پرسنل من زحمت داشت ولی نیاز کشور بود و پیشنهاد ما به عنوان مصوبه ابلاغ شد.

وی از ورود دام از چهار تا از گمرکات مرزی سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: با افزایش واردات برخی از کشتارگاه های راکد به چرخه تولید بازگشت.  

ناظر گمرکات سیستان و بلوچستان یادآور شد:   از جهاد کشاورزی و دامپزشکی و همکاران مرزبانی که در مرز های میرجاوه و ریمدان در تامین دام و تامین امنیت و انجام تشریفات  مساعدت می کنند، تقدیر و تشکر می کنم. با تدابیری که در استان اندیشیده شده از دیگر نقاط مرزی همکاران ما از35 تا 100کیلومتری  دام را بدرقه می کنند که دام به گمرک محل ترخیص برسد  و این کار فارغ از وظایف ذاتی  ما است و فقط برای کمک به اقتصاد کشور انجام می شود. این دامی که وارد استان می شود تا زحمت آن بر گردن یگان حفاظت گمرک سیستان و بلوچستان است.

خاشی گفت: ورودی دام در سال گذشته در مقایسه با 5 ماه گذشته سال جاری از نظر تعداد از  10 هزار به 41 هزار راس دام، از نظر وزن از 2 هزار 800 تن به11 هزار و 353 تن و از نظر ارزش دلاری از 5 میلیون دلار  به 28 میلیون دلار افزایش داشته است.

وی خدمات مسافربری را یکی از شرح وظایف گمرک دانست و افزود: به غیر از فرودگاهها، سه مرز رسمی میلک، میرجاوه و ریمدان برای ورود و خروج مسافر داریم که در 5 ماه گذشته 168 هزار و 549  نفر مسافر وارد و 108 هزار و886 مسافر  خارج شده اند که  مسافرانی ورودی ما در 5 ماه اول سال جاری در مقایسه مدت مشابه با سال گذشته 52 درصد و مسافران خروجی 8 درصد رشد داشته است.

ناظر گمرکات سیستان و بلوچستان به ترانزیت کالا اشاره کرد و یادآور شد:  در 5 ماه امسال 19 هزار و 553 کامیون و 180 واگن با وزن بالغ بر 402 هزار تن کالا از طریق گمرکات سیستان و بلوچستان ترانزیت شده است.

خاشی گفت: گمرک سومین دستگاه ایجاد درآمد برای دولت است. گمرک سیستان و بلوچستان در سال گذشته در حقیقت یک رکورد تاریخی را در بحث ایجاد درآمد برای دولت شکست و یک درآمد بی نظیری حاصل شد که ثمر تلاش همکاران بنده و دولت بود. سال گذشته، دولت  تمهیداتی دید که منتهی به افزایش درآمد شد. امسال وضعیت درآمدی ما تاکنون  نسبت به مدت مشابه سال قبل هزار و 100 میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل  43 درصد رشد داشته است.

 وی بابیان اینکه مبارزه با قاچاق کالا در داخل محدوده گمرکات در شرح وظایف گمرک  آمده است، افزود:  امسال با تلاش همکاران ما در زمینه مبارز با  قاچاق کالا حرکت های خوبی  صورت گرفته است، در 5 ماه سال جاری 84  فقره پرونده قاچاق تشکیل که بیشترین در گمرک مرزی میلک  کشف شده است.سال گذشته ارزش پرونده های قاچاق 58 میلیارد ریال بوده که  امسال 319 میلیارد ریال رسیده که از نظر ارزش  449 درصد  و از نظر تعداد پرونده 104 درصد افزایش داشته است که این نشان دهنده که حوزه قاچاق فعال تر و همکاران ما دقت بیشتری کرده اند و کشفیات موثری را داشته اند. تره بار، میوه، شیر خشک، سوخت، پودر کشاورزی، نخود، لوازم سرمایشی و لوازم یدکی و پارچه عمده ارقامی که در گمرکات سیستان و بلوچستان کشف شده است.

ناظر گمرکات سیستان و بلوچستان یکی دیگر از شرح وظایف گمرک را مبارزه با ورود مواد مخدر و سلاح اعلام کرد و خاطرنشان نمود:  در همین 5 ماه گذشته سه فقره کشف مواد مخدر از مسافر داشته ایم.

کد خبر 1622685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha