هفت هیئت مذهبی از شیروان به کربلای معلی اعزام شدند

مدیر اداره تبلیغات اسلامی شیروان گفت: به مناسبت فرارسیدن ایام اربعین حسینی، طی هفته اخیر، هفت هیئت مذهبی از این شهرستان به کربلای معلی اعزام شدند.

حجت الاسلام محمد معلم- مدیر اداره تبلیغات اسلامی شیروان- در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهار کرد: مجموع کل اعضای این کاروان ها حدود هزار نفر از سطح شهر و روستا است که از این تعداد ۴۰۰ نفر خانم و مابقی آقا است.

وی خاطرنشان کرد: هیئت های اعزام شده شهرستان شامل هیئت علویان، محبان اهل بیت(ع)، هیئت علی اصغر(ع)، آیت الله حکیم، محبان اهل رضا(ع)، منتظران ولی عصر(عج) و هیئت ابوالفضلی ها می باشند.

حجت الاسلام معلم عنوان کرد: از این تعداد سه هیئت علویان، محبان اهل بیت(ع) و محبان امام رضا(ع) به صورت کاروانی با اتوبوس اعزام شده بودند که به مدت یک هفته در کربلای معلی و نجف اشرف حضور خواهند داشت.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی شیروان بیان کرد: تعدادی از کاروان های اعزام شده این شهرستان به کربلا بازگشتند و تعدادی هنوز در مسیر هستند.

حجت الاسلام معلم با اشاره به اربعین حسینی و ماه های محرم و صفر نزد شیعیان اضافه کرد: این موضوع مهم ترین واقعه تاریخ اسلامی است که همه ساله شور حسینی و عشق و ارادت مردم به امام حسین(ع) و یارانش و اهل بیت(ع) شاهد حضور جمعیت میلیونی زائران از سراسر ایران در روز اربعین در کربلا باشیم.

وی تصریح کرد: زائران اربعین حسینی هدف از این پیاده روی عظیم را زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورایی و شهدای دشت کربلا پس از گذشته هزار و ۴۰۰ سال و انتقال آن به نسل جدید می دانند.

هفت هزار و ۸۰۰ نفر از شهروندان این استان برای سفر به کربلای معلی در ایام اربعین حسینی در سامانه سماح ثبت نام کردند.

کد خبر 1622709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha