«۱۵ موکب» پذیرای جاماندگان اربعین در سرایان

۱۵ موکب همزمان با اربعین حسینی در راستای پذیرایی از جاماندگان پیاده روی بزرگ اربعین حسینی در شهرستان سرایان به فعالیت خواهند پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، امام جمعه سرایان در پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی سرایان با بیان برنامه های اربعین در سرایان اظهار داشت: در ایام اربعین حسینی دو جلسه محوری در هیات جان نثاران حسینی و نیز هیات علیای سرایان تدارک دیده شده است و عصر اربعین مراسم نخل برداری و نمایش حرکت نمادین جابربن انصاری با حضور جمعیتی بالغ بر 10 هزار نفر اجرا خواهد شد.


حجت الاسلام غلامرضا مرتضائی نیا با اشاره به موضوع جلسه با محوریت تحکیم بنیان خانواده گفت: اکثریت محافل محرم پیرامون موضوع و شالوده خانواده بود و باید مباحث خانواده را به دستگاه های فرهنگی بسپاریم تا با بسیج امکانات و بهره مندی از ظرفیت های نخبگان فرهنگی در کارگروه های متنوع نسبت به تعالی خانواده ها اقدامات ارزشمندی انجام دهند.


فرماندار سرایان هم با بیان گوشه ای از اقدامات دولت همزمان با هفته دولت در سرایان بیان کرد: خوشبختانه در هفته دولت طرح ها و پروژه‌های اساسی در شهرستان سرایان محقق شد و کلنگ زنی طرح توسعه بیمارستان ۳۲ تختخوابی به ۶۴ تختخواب یکی از پروژه‌ ها و مطالبات اساسی مردم و مسئولان این شهرستان با زیربنای ۱۹۰۰ متر عملیاتی شد.


یاسر رضوی با بیان اینکه متاسفانه برد رسانه ای شهرستان در خصوص اطلاع رسانی دقیق و جامع ضعیف است، تصریح کرد: ضعف در اطلاع رسانی باعث تقویت برخی از انتقادات به عملکرد دولت و برخی از دستگاه ها شده است.


وی تزریق روحیه امید را از رسالت های رسانه ها برای افزایش سرمایه های اجتماعی و پای کار بودن مردم، به ویژه جوانان معرفی کرد.


در ابتدای جلسه وحید فنودی مسئول فرهنگ و ارشاد اسلامی سرایان با تشریح دستور جلسه به رویداد ۱۴ آبانماه به عنوان روز فرهنگ عمومی خاطرنشان کرد: تمامی برنامه های فرهنگی شهرستان در قالب یک رویداد فرهنگی در این ایام در شهرستان تدارک دیده شده است و نیازمند برنامه ریزی دقیق و درست در جهت برگزاری این رویداد بزرگ فرهنگی است.


در پایان پس از طرح پیشنهادات اعضا، راهکارهای اجرایی پیرامون دستور کار جلسه جمع بندی و مصوبات لازم اتخاذ شد.

کد خبر 1622727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha