دستاوردهای دولت سیزدهم در بخش تعاون خراسان جنوبی

اشرفی گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون در خراسان جنوبی ۱۹۸ تعاونی جهت ایجاد فرصت های شغلی و کاهش نرخی بیکاری تشکیل و راه اندازی شده است و شاهد رشد ۲۳ درصدی تشکیل تعاونی ها و رشد ۷۵ درصدی ایجاد فرصت های شغلی در حوزه تعاونی های خراسان جنوبی بودیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، غلامرضا اشرفی امروز(۱۱ شهریور) در آیین تجلیل از تعاونی های برتر خراسان جنوبی اظهار داشت: مقام معظم رهبری فرمودند که مهم ترین نقش تعاون تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه در خراسان جنوبی یک هزار و ۴۳ تعاونی فعال وجود دارد، افزود: بیشترین فراوانی مربوط به حوزه های خدمات، صنعت و کشاورزی است و در این راستا ۱۱ هزار و ۷۸۷ اشتغال زایی در حوزه تعاون استان اتفاق افتاده است.

وی در ادامه بیان کرد: در بحث فرصت های شغلی ۵۲۱ فرصت در بخش تعاون استان ایجاد شده است و از ابتدای سال جاری تاکنون شاهد تشکیل ۱۳ تعاونی جدید در خراسان جنوبی بوده ایم.

اشرفی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی رتبه دوم کاهش نرخ بیکاری در بهار ۱۴۰۲ را توانست کسب کند، گفت: طی دو سال گذشته خراسان جنوبی در حوزه تحقق اشتغال در کشور رتبه دوم را در سامانه ملی رصد توانسته به دست آورد و در این مدت شاهد رشد ۲۴۵ درصدی اعتبارات مشاغل خانگی در استان بودیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی ادامه داد: رشد ۲۳ درصدی تشکیل تعاونی ها و رشد ۷۵ درصدی ایجاد فرصت های شغلی در حوزه تعاونی های خراسان جنوبی از دیگر دستاوردهای دولت سیزدهم است.

وی در خصوص تعداد تشکیل تعاونی ها در خراسان جنوبی از ابتدای دولت سیزدهم گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون در خراسان جنوبی ۱۹۸ تعاونی جهت ایجاد فرصت های شغلی و کاهش نرخی بیکاری تشکیل و راه اندازی شده است.

کد خبر 1622762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha