برپایی مراسم عزاداری امام حسین(ع) پس از 34 سال توقف در کشمیر

مقامات هند پس از گذشت 34 سال ممنوعیت برگزاری مراسم عزاداری امام حسین(ع) به شیعیان شهر سرینگر در ایالت کشمیر اجازه برگزاری این مراسم را دادند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه خبری «فرست پست» هند، پس از گذشت 34 سال از توقف برپایی مراسم واقعه کربلا در ایالت جامو و کشمیر که پرجمعیت‌ترین بخش کشمیر تحت کنترل هند است، مقامات هند اجازه برپایی این مراسم را به دوستداران اهل بیت(ع) دادند.

این پایگاه خبری در گزارشی آورده است: این تحولات پس از لغو ماده قانونی «370» مربوط به وضعیت خاص این منطقه از نظر خودمختاری و توانایی آن در تدوین قوانین برای ساکنان مقیم در این سرزمین است.

در این گزارش آمده است: پویایی حاکم در این منطقه بین مسلمانان با فرقه‌های مختلف از جمله دلایل لغو این ماده قانونی است که جالب‌ترین وجه جامعه کشمیر است.

براساس این گزارش، درصد مسلمانان در میان پیروان اهل بیت(ع) در شهر بودگام نزدیک به 40 درصد است. این درحالی است که آنها نزدیک به 20 تا 25 درصد از کل جمعیت مسلمانان کشمیری را تشکیل می دهند.

این پایگاه خبری هند تاکید کرد: پس از یک وقفه 34 ساله، از 27 جولای گذشته راهپیمایی محرم با شرکت 25 هزار نفر در سرینگر انجام شد. جاده ای که برای این راهپیمایی در نظر گرفته شده بود، در دوره‌های گذشته بیش از 30 بار به روی عزاداران بسته شده بود.

کد خبر 1622788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha