خط ریلی و پل متحرک برروی رود شط‌العرب، طی مدت یکسال و نیم احداث می شود

بذرپاش از احداث خط ریلی و پل متحرک بر روی رود شط العرب توسط جمهوری اسلامی ایران طی مدت ۱۸ ماه، خبر داد و گفت: با بهره برداری از این پروژه مسیر جدیدی برای تردد زایران اربعین حسینی فراهم خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، «مهرداد بذرپاش» امروز (شنبه ۱۱ شهریورماه) در آئین آغاز به کار احداث خط ریلی خرمشهر به بصره، که با حضور معاون اول رئیس جمهور و نخست وزیر کشور عراق در نقطه صفر مرزی شلمچه برگزار شد، اظهار کرد: عملیات اجرایی احداث راه آهن خرمشهر به بصره حدود ۴۰ سال به دلایل متعدد محقق نمی‌شد و این خبری خوب برای ملت ایران اسلامی است که امروز عملیات اجرایی آن آغاز شد.

وزیر راه و شهرسازی، افزود: بر اساس توافقات اولیه طی چند ماه گذشته که بین وزرای ۲ کشور وجود داشت خوشبختانه این کار به سرانجام رسید و مقدمات اجرایی احداث خط راه آهن خرمشهر به بصره عراق فراهم شد. وی تصریح کرد: کارشناسی و عملیات زیرساختی این پروژه توسط مدیران عامل راه آهن ایران و عراق انجام شده و امروز وارد فاز اجرایی شد.

بذرپاش با بیان اینکه امیدواریم در کوتاه‌ترین زمان مقرر این مسیر ریلی حائز اهمیت برای جمهوری اسلامی ایران تکمیل و به بهره برداری برسد، یاد آور شد: طول این ریل ۳۲ کیلومتر است که ۱۶ کیلومتر در خاک ایران و ۱۶ کیلومتر در خاک عراق انجام می‌شود ضمن اینکه عملیات مین روبی هم همزمان با اجرای این پروژه انجام خواهد شد.

وی به توافقات صورت گرفته با طرف عراقی نیز اشاره کرد و ابراز داشت: مقرر شد تا زمین‌های مورد نیاز اطراف رودخانه شط‌ العرب برای احداث پل در اختیار جمهوری اسلامی ایران قرار بگیرد و طرف عراقی متعهد شد این امر هرچه سریعتر انجام شود.

وزیر راه و شهرسازی، ادامه داد: توافق شد تا این مسیر ریل و احداث پل متحرک روی رود شط‌العرب، ظرف یکسال و نیم به اتمام برسد، همچنین چنانچه در حین انجام کار قدری زمان طولانی تر شد توافق لازم بین دو کشور انجام خواهد شد.

وی گفت: با بهره برداری از این پروژه مسیر جدیدی برای تردد زایران اربعین حسینی فراهم خواهد شد تا سفر آنان تسهیل یابد.

کد خبر 1622797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha