پخش برنامه‌های فرهنگی و مذهبی با محوریت راهپیمایی عظیم اربعین حسینی درموکب کانون امام حسین (ع) سنقر و کلیایی

امجدیان گفت:برنامه‌های فرهنگی و مذهبی با محوریت راهپیمایی عظیم اربعین حسینی و زیارت آقا امام حسین(ع) با حضور زوار اربعین حسینی در موکب کانون امام حسین (ع) سنقر و کلیایی برگزار می شود.

محمد امجدیان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه با اشاره به فعالیت جوانان کانون مسجد امام حسین(ع) سنقر و کلیایی با برپایی موکب و خدمت رسانی به وزار اربعین حسینی، گفت:انتقال فرهنگ اربعین به نسل جدید یعنی کودکان و نوجوانان بسیار اهمیت دارد به ویژه آنکه معمولاً زائران اربعین به صورت خانوادگی در این پیاده روی عظیم و معنوی شرکت می کنند.

مدیر کانون فرهنگی هنری امام حسین(ع) شهرستان سنقر و کلیایی  افزود:امروزه مساجد به عنوان میعادگاه جهان اسلام در محلات و شهر ها و کشور ها از جمله مهم ترین اماکن برای مردم به شمار می آید یا با لفظ دیگر مساجد همان خانه های خدا برای مردم است و پیوند مسجد با نوجوانان و جوانان از اصلی ترین خواسته های خانواده های ها است که نظام تعلیم و تربیت کشورمان با شعار پیوند مسجد با مدرسه سعی در استحکام بخشیدن بر این پیوند است.

وی خاطر نشان کرد: جوانان این کانون از زوار امام حسین(ع)؛ در مسجد سیدالشهدا(ع) و مجتمع سید حسن نصرالله، که مجهز به امکانات رفاهی جهت استحمام، سالن های مجزا برای اسکان، آشپزخانه دائمی و سرویس های بهداشتی متعدد، پخش برنامه‌های فرهنگی و مذهبی با محوریت راهپیمایی عظیم اربعین حسینی و زیارت آقا امام حسین(ع)، ادعیه و سخنرانی، اقامه نمازجماعت، پاسخگویی شرعی و پذیرایی میان وعده از زائران بخشی از اقدامات خادمان در این موکب است.است.

امجدیان  اظهار کرد : ارائه خدمت راهنمای زائر همراه با در اختیار گذاشتن بسته های پذیرایی از قبیل چایی، آب معدنی، چای، نوشیدنی های خنک و میوه،در ورودی شهر با محوریت هر دو موکب ثابت و سیار سردار شهید حاج قاسم سلیمانی برای خودروهای زائرین که قصد توقف در این موکب را ندارند نیز پیش بینی شده است همچنین خدمت رسانی به زائران به صورت شبانه روزی در دو بخش کاروان های زیارتی و خودروهای سواری که به صورت گروهی و خانوادگی حضور پیدا کرده اند با ارائه خدمات رفاهی، تغذیه در سه وعده صبحانه، نهار و  شام و همچنین اسکان زائران انجام می شود.

 مدیر کانون فرهنگی هنری امام حسین(ع) شهرستان سنقر و کلیایی گفت: تمرکز ما در موکب های اربعین بر کارهای فرهنگی و هنری است و در همین راستا اعتقاد داریم که تبلیغات موثرترین ابزار برای انتقال فرهنگ است لذا فضاسازی و تبلیغات محیطی را به عنوان بخش مهمی از کار در دستور کار خود داریم.

 وی  افزود: مساجد در انتقال مفاهیم و پیام معنوی پیاده‌روی اربعین  نقش مهمی دارند همچنین کانون‌های فرهنگی هنری ظرفیت قابل توجه و تاثیرگذار مردمی هستند که به صورت خودجوش در مناسبت‌های ملی مذهبی فعالیت می‌کنند.

کد خبر 1622798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha