160 شرکت و واحد فناور تحت پوشش پارک علم و فناوری در کردستان فعال است

سوری گفت: در استان کردستان 160 شرکت و واحد فناور تحت پوشش پارک علم و فناوری است که تعدادی از آنها محصولات خدماتی و تعداد دیگر محصولات قابل فروش در بازار را عرضه می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، بابک سوری رئیس پارک علم و فناوری کردستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پل ارتباطی مسئولان و مسئولیت‌های سازمانی با مردم و جامعه از سمت رسانه‌ها است و تعامل این دو بخش در توسعه دانش‌بنیان استان  موثر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در راهبردها و برنامه‌ریزی‌ها توجه ویژه‌ای به مسائل اقتصادی شده است، افزود: عرصه اقتصاد عرصه‌ای پر رقابت و با نیازهای خاص خودش است و اگر کسی وارد عرصه اقتصاد شود اما دانش لازم را نداشته باشد اثری ندارد.

سوری گفت: اعمال تحریم‌ها موجب شد طراحان اقتصادی کشور به این حوزه توجه ویژه‌ای داشته باشند و در این راه ایده، فکر و دانش خود را برای تولید محصول بکار ببرند.

160 شرکت و واحد فناور تحت پوشش پارک علم و فناوری در کردستان فعال است

رئیس پارک علم و فناوری کردستان اضافه کرد: با استناد آمار و ارقام علائم اقتصادی رو به بهبود است و صادرات تولیدات غیرنفتی در حال افزایش است و توجه به اقتصاد دانایی محور نیاز به حمایت از بخش خصوصی دارد و نیاز دارد علم و دانش را در عرصه توسعه اقتصادی بکار بگیریم.

وی تصریح کرد: پارک‌های علم و فناوری در استان‌ها با فراهم کردن زمینه و بلوغ توسعه اقتصادی

سوری اذعان کرد: پارک علم و فناوری هم تاسیس شد که از سال 1392 به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز بکار کرد و روند رو به رشدی را بدنبال داشته است.

وی اعلام کرد: در استان کردستان 160 شرکت و واحد فناور تحت پوشش پارک علم و فناوری است که تعدادی از آنها محصولات خدماتی و تعداد دیگر محصولات قابل فروش در بازار را عرضه می‌کنند.

رئیس پارک علم و فناوری کردستان گفت: در پنج شهرستان مرکز رشد داریم و سعی داریم به سایر شهرها نیز این مراکز را سوق دهیم.

وی افزود: ۷۰ شرکت استان دانش بنیان است و شرکتی که استانداردهای لازم را داشته باشد براساس تعاریف و دستورالعمل‌ها فعالیت دارند و مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

رئیس پارک علم و فناوری کردستان گفت: کردستان در حوزه کشاورزی و صنایع تبدیلی جای کار دارد و انتظار این است که اصلاح جهت گیری عملکرد ما به توازن این حوزه کمک کند.

وی اضافه کرد: از بودجه 1401 منابع خوبی به استان تعلق گرفت و سهم خوبی هم به کردستان داده شد بطوریکه ۱۳۰ میلیارد تومان از محل تبصره ۱۶ قانون بودجه به این پارک اختصاص یافته و تاکنون ۶۰ میلیارد تومان به واحدهای متقاضی پرداخت شده است.

سوری گفت: وام و تسهیلات پرداخت شده به شرکت‌ها در قبال اشتغال تضمین شده برای فارغ التحصیلان دانشگاهها که در شرکت‌ها شاغل شوند، ارائه شده است و 150 نفر تضمینی تسهیلات دریافت کرده‌اند تا زمینه اشتغال را فراهم کنند

وی خاطر نشان کرد: در شش ماه اول سال جاری 34 واحد و در شش ماهه دوم سال گذشته 93 واحد و در مجموع 127 واحد فناور و دانش بنیان در این پارک پذیرش و مستقر شده‌اند.

رئیس پارک علم و فناوری کردستان افزود: در حوزه سفر ریاست جمهوری مبلغی به پارک علم و فناوری تخصیص داده نشده است اما پیگیر این موضوع هستیم.

وی به مشکلات و چالش‌های پیش‌روی پارک پرداخت و گفت: کمبود زمین، توزیع نامناسب شرکت‌های تحت پوشش پارک علم  و فناوری استان، نداشتن مرکز رشد در برخی شهرهای استان از مکشلات پارک علم و فناوری استان به شمار می‌رود.

کد خبر 1622806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha