سند سالمندی خراسان جنوبی اجرایی می شود

طالبی گفت: سند سالمندی خراسان جنوبی با 6 هدف، 13 راهبرد و 146 برنامه استانی تدوین شده و به زودی اجرایی می شود.   

به گزارش  خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی،  سید محمد رضا طالبی ظهر امروز شنبه (9شهریور) در شورای ساماندهی سالمندان استان اظهار کرد: یکی از توصیه های مهم دین اسلام تکریم بازنشستگان و سالمندان است چراکه بازنشستگان و سالمندان آینه تمام نمای تجربه پیش روی نسل جوان هستند. 

وی با بیان اینکه حضور بسیاری از بازنشستگان در تشکل های مردمی در اقدامات آن‌ها بسیار موثر است، افزود: بازنشستگان نمادهای ارزشمند تجربه و دانایی هستند و  باید از ظرفیت آن‌ها با توجه به تجربه بسیار خوبی که دارند، به نحو احسن استفاده شود.

طالبی در ادامه با اشاره به تدوین سند سالمندی استان توسط بهزیستی گفت: این سند دارای شش هدف، 13 راهبرد و 146 برنامه استانی است که توسط دستگاه های اصلی و همکار اجرایی می شود. 

وی ضمن تاکید بر اینکه از توانمندی های سالمندان و تجربه‌های این قشر باید به خوبی بهره مند شویم، گفت: در سند سالمندان به مقوله هایی از جمله ارتقای سطح فرهنگی جامعه در خصوص پدیده سالمندان، توانمندسازی سالمندان، حفظ و ارتقای سلامت جسمی، ارتقای سطح روانی و معنوی سالمندان توجه شده است. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی، تقویت حمایت های اجتماعی برای حفظ این سرمایه اجتماعی، تامین زیرساخت ها و تامین منابع پایدار برای حمایت از سالمندان را از عمده ترین اهداف تدوین سند سالمندان عنوان کرد و گفت: در دولت سیزدهم چند اقدام مهم و محوری درخصوص سالمندان انجام شده که از جمله آن‌ها می توان به برداشته شدن سقف در خدمات جراحی به بازنشستگان و پوشش همه هزینه بیماران خاص از ابتدای سال جاری اشاره کرد.

طالبی با بیان اینکه دستگاه های اجرایی، موسسات، شرکت ها و بانک ها باید برای تکریم سالمندان خود در روز جهانی سالمندان در 9 مهر ماه برنامه هایی را تدارک ببینند، عنوان کرد: همچنین باید با تایید دبیرخانه شورای سالمندان استان، امکان هزینه کرد برای تکریم سالمندان بر اساس تبصره های قوانین موجود در دستگاه های اجرایی فراهم شود.

وی ادامه داد: همچنین اقدامات انجام شده توسط دستگاه های اجرایی در خصوص سالمندان باید به موقع به صندوق بازنشستگی استان گزارش شود.


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی خواستار تکمیل بانک اطلاعات بازنشستگان و سالمندان هر دستگاه شد و افزود: با تکمیل این بانک اطلاعاتی در مواقع لزوم با بهره گیری از آن، اطلاع رسانی دقیقی به جامعه هدف انجام می شود. 


گفتنی است رونمایی از سند راهبردی سالمندان استان در پایان این جلسه انجام شد.

کد خبر 1622810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha