بزرگداشت هفته دفاع مقدس از نواختن زنگ مقاومت تا بازسازی عملیات بیت المقدس

سرهنگ سلامی با بیان اینکه بزرگداشت هفته دفاع مقدس درواقع حرکت در مسیر شهداست، گفت:نواخته شدن زنگ مقاومت در مدارس و برپایی نمایشگاه هفته دفاع مقدس به همراه بازخوانی و بازسازی عملیات بیت المقدس به میزبانی پارک موزه دفاع مقدس استان در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، سرهنگ محمد حسن سلامی- مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران امروز(۱۱شهریور) در جلسه هیات امنای مرکز فرهنگی و شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان که در سالن شهید رجایی استانداری برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و نام شهیدان رجایی و باهنر از این شهدای والامقام به عنوان شهدای تراز انقلاب اسلامی یاد و اظهار کرد: دفاع مقدس، خورشید تابنده ای در تاریخ کشور است باید نسبت به بزرگداشت این حماسه تاریخی که یادآور ایثار و ازخودگذشتگی رزمندگان جنگ تحمیلی است همگان احساس مسئولین کنند.

وی با بیان اینکه نظام سلطه در بیش از ۴۴سال که از عمربا برکت انقلاب می گذرد شبانه روز علیه جمهوری اسلامی ایران توطئه کرد و ملت شریف استان با هدایت های داهیانه رهبری و توکل به خداوند متعال با هوشمندی و بصیرت در میدان های مجاهدت حاضر شدند و دشمن را ناکام گذاشتند، افزود: هفته دفاع مقدس فرصت مناسبی برای تبیین اهداف شوم استکبار و دشمنان انقلاب است.

سرهنگ سلامی با بیان اینکه بزرگداشت هفته دفاع مقدس درواقع حرکت در مسیر شهداست، گفت: دستگاه های اجرایی، شهرداری ها، مساجد، روستا ها و ... باید کانون نشر ارزش های دفاع مقدس باشند.

وی با بیان اینکه هفته دفاع مقدس هفته زنده نگه داشتن ارزش های انقلاب اسلامی است، ادامه داد: امید است تمامی دستگاه ها به ویژه مدیران دستگاه ها، فرمانداران و شهرداران برای بزرگداشت هفته دفاع مقدس ورود کنند.

سرهنگ سلامی از برگزاری آئین تجلیل از پیشکسوتان جهاد و مقاومت روز ۲۹شهریور ماه همزمان با سراسر کشور در مرکز استان و در ۲۲ شهرستان استان با محوریت فرمانداری ها برگزار خواهد شد، گفت: رژه نیروهای مسلح با مسئولیت و میزبانی سپاه کربلا روز جمعه ۳۱شهریور ماه برگزار می شود.

وی از برپایی نمایشگاه هفته دفاع مقدس به همراه بازخوانی و بازسازی عملیات بیت المقدس در پارک موزه دفاع خبر داد و افزود: فضاسازی و تبلیغات شهری با محوریت هفته دفاع مقدس در سراسر استان از جمله روستاها مورد توجه باشد.

سرهنگ سلامی برلزوم برگزاری مراسم های بزرگداشت هفته دفاع مقدس در دستگاه ها و مساجد تاکید کرد و خواستار تجلیل و تکریم از یادگاران دفاع مقدس در سراسر استان شد.

وی برلزوم روایتگری ایثار و جانفشانی رزمندگان دوران دفاع مقدس در هفته دفاع مقدس تاکید کرد و یادآورشد: عطر افشانی گلزار شهدا نیز با قوت در استان برگزار شود.

سرهنگ سلامی به تقارن هفته دفاع مقدس با بازگشایی مدارس اشاره کرد و از نواخته شدن زنگ مقاومت در مدارس استان خبر  داد و گفت: بازدید های گروهی از موزه دفاع مقدس نیز با حضور دانش آموزان و دانشجویان برنامه ریزی شده است.

وی از تدریس ۲واحد درسی دفاع مقدس در دانشگاه ها خبر داد و خواستار فعال شدن ستادهای نمازجمعه سراسر استان با محوریت بزرگداشت هفته دفاع مقدس شد و افزود: برگزاری نشست های بصیرتی نیز در دستور کار قرار دارد.

سرهنگ سلامی با بیان اینکه تکمیل پارک موزه دفاع مقدس استان مازندران باید مورد توجه تمامی مدیران باشد، اظهار امیدواری کرد به بزودی این پروژه تکمیل و به بهره برداری برسد.

وی برلزوم تکمیل یادمان های شهدای گمنام تا پایان سال جاری تاکید کرد و یاد آورشد: ۴۲یادمان شهدا در استان باید احداث شود.

کد خبر 1622811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha