مازندران در ساماندهی گلزار شهدا از قافله عقب مانده است

کهن سال با بیان اینکه پیکر مطهر ۱۰ هزار و ۲۲۸شهید دوران دفاع مقدس در مازندران مدفون است و همچنان ۲۴درصد گلزار شهدای استان ساماندهی نشده، گفت: دستگاه های اجرایی نسبت به انجام تعهدات خود در حوزه ساماندهی گلزار شهدا در استان اهتمام ویژه داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، سعید کهن سال- مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران مازندران امروز(۱۱شهریور) در جلسه هیات امنای مرکز فرهنگی و شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان که در سالن شهید رجایی استانداری برگزار شد، با بیان اینکه تلاش داریم مدل مشترک برای اجرای برنامه ها با محوریت دفاع مقدس و شهدا بین اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان و بنیاد شهید و امورایثارگران دیار علویان تدوین و طرح ریزی شود، اظهار کرد: امید است با هم گرایی، وحدت و انسجام یادمان شهدا و ساماندهی گلزار شهدا احداث و ساماندهی شود.

وی به وجود ۱۰ هزار و ۲۲۸ مزار مطهر شهدا در استان اشاره کرد و افزود: متاسفانه به دلیل کمبود اعتبار با عقب ماندگی در این حوزه مواجه ایم. ساماندهی گلزار شهدا یک کار ارزشی است نهادها و دستگاه های اجرایی نسبت به انجام تعهدات خود در حوزه ساماندهی گلزار شهدا در استان اهتمام ویژه داشته باشند.

کهن سال با اعلام اینکه در تملک دارایی ۱۵۴ گلزار در کمیته برنامه ریزی شهرستان ها مصوب شد، گفت: ۱۰۵ گلزار توسط بسیج سازندگی ساماندهی شد و بخشی از مزار شهدا با بیش از ۸۰ درصد در دست انجام است که امیدواریم تا پایان شهریور ماه ساماندهی شود و گلزار ساماندهی نشده‌ ما ۲۴ درصد است که امیدواریم از اعتبارات‌مختلف و سفر رییس جمهوری اعتبارات این بخش جذب شود.

وی با بیان اینکه در بحث تولید فیلم و مستند از زندگی شهدا، چاپ کتاب زندگی نامه و خاطرات رزمندگان دوران دفاع مقدس و جمع آوری خاطرات جامعه ایثارگری استان اقدامات ارزشمندی رقم خورده، گفت: درصدد آن هستیم تا با همکاری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آثار فاخری با محوریت ایثار و شهادت با هدف حفظ و انتقال ارزش های دفاع مقدس به نسل نو تولید شود.

کهن سال افزود: در حوزه ثبت و ضبط تاریخ شفاهی از دو هزار و ۳۰۰ مورد به ۴ هزار و ۳۰۰ تاریخ شفاهی رسیدیم که می توان سوژه یابی کرد و به صورت کلیپ و موشن گرافی در رسانه ها قابلیت پخش و انعکاس داشته باشد که امیدواریم تا پایان سال ۱۲ هزار اثر دیگر به اتمام برسد

کد خبر 1622818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha