خدمت‌رسانی موکب کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در مرز میرجاوه با محوریت فعالان فرهنگی مساجد اهل‌سنت

مسئول قرارگاه حضرت پیامبر اعظم(ص) اربعین حسینی کانون های مساجد کشور مستقر در مرز میرجاوه سیستان و بلوچستان گفت: موکب کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور از روزهای نخست ورود زوار حسینی پاکستانی به آنان خدمات فرهنگی و پذیرایی ارائه نموده است.

رضا ایمانفر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان بیان داشت: مرز میرجاوه همه ساله در ماه صفر میزبان تعداد زیادی از زوار پاکستانی است که قصد حضور در پیاده روی اربعین را دارند. 

مسئول قرارگاه حضرت پیامبر اعظم(ص) اربعین حسینی کانون‌های مساجد کشور مستقر در مرز میرجاوه سیستان و بلوچستان ادامه داد: زائر سرای امام رضا(ع) میرجاوه اولین محل اسکان و پذیرایی از زائران حسینی پاکستانی است که در آن ۲۴ موکب مردمی و دستگاه های فرهنگی مستقر شده‌اند. موکب کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور زیر نظر قرارگاه حضرت پیامبر اعظم(ص) اربعین حسینی کانون های مساجد کشور یکی از موکب ها است که از همان روزهای اول ورود زوار حسینی پاکستانی به آنان خدمات فرهنگی و پذیرایی ارائه نموده است.

ایمانفر تصریح کرد: ۱۴ قرارگاه ویژه کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور در مبادی ورودی و خروجی زوار مستقر هستند که قرارگاه حضرت پیامبر اعظم(ص) اربعین حسینی کانون های مساجد کشور مستقر در مرز میرجاوه سیستان و بلوچستان یکی از این قرارگاه هایی است که در شرقی ترین نقطه کشور و در مبادی ورودی زوار پاکستانی مستقر شده است.

وی با بیان اینکه در موکب کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور در مرز میرجاوه ۲۰ نفر از خواهران و برادران از مجموعه فعالان فرهنگی مساجد اهل سنت میرجاوه مشغول به خدمات رسانی به زوار پاکستانی هستند، افزود: این موکب از ۸ صبح تا ۱۲ شب به زوار خدمات می دهد.

مسئول قرارگاه حضرت پیامبر اعظم(ص) اربعین حسینی کانون های مساجد کشور مستقر در مرز میرجاوه سیستان و بلوچستان یادآور شد: استاندار و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان، فرماندار میرجاوه و اعضای اداری شهرستان از موکب بازدید به عمل آورده اند.

ایمانفر خاطر نشان نمود: موکب کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور در مرز میرجاوه از اول شهریورماه آغاز به کار کرده و ۱۸ همین ماه به کار خود خاتمه می دهد.

وی با بیان اینکه در این موکب روزانه ۲ هزار نفر از زوار پاکستانی در سه نوبت پذیرایی می شوند، افزود: نمایشگاه عکس با عنوان «اربعین تا اربعین» در این موکب دایر است که ۵۰ عکس مربوط به پیاده روی زوار پاکستانی در سال های گذشته در قالب پوستر به تصویر می کشاند.

مسئول قرارگاه حضرت پیامبر اعظم(ص) اربعین حسینی کانون های مساجد کشور مستقر در مرز میرجاوه سیستان و بلوچستان، توزیع بسته های فرهنگی را از دیگر خدمات این موکب به زوار پاکستانی اعلام کرد و بیان داشت: اهدای قرآن مجید ترجمه اردو، کتابچه زیارت اربعین، سربند یا حسین، تمثال ضریح امام حسین(ع) از دیگر اقدامات موکب کانون های مساجد کشور در مرز میرجاوه بوده است.

ایمانفر با اشاره به اینکه ایستگاه نوجوان تحت عنوان دوستدار کودک با حضور مربیان افتخاری بچه های مسجد در موکب فعال است، گفت:  فراهم کردن فضا برای برپایی نماز های یومیه از دیگر اقدامات موکب می باشد.

انتهای پیام/

کد خبر 1622848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha