۲۰ روستای خراسان شمالی در قالب طرح جهادی آبرسانی شدند

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: امسال ۲۰ روستای این استان در قالب "طرح جهاد آبرسانی" از نعمت آب شرب سالم برخوردار شدند.

رضا نعیمی، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهار کرد: این تعداد روستا در قالب سه طرح عمرانی اجرا و به اتمام رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: پروژه آبرسانی به روستاهای منطقه کسبایر شامل روستاهای قراجه، کلاب، بدرانلو، چریک، قریکانلو، دوراقانلو، قصرقجر، فخرالدین، ممو، شعبان، قره جنگل و آقانبی در شهرستان بجنورد و آبرسانی به مجتمع زیدرسرانی شامل روستاهای پیره، جنگاه، حلواچشمه، قلعه علی محمد، شناقی علیا، برزلان علیا و سفلی در شهرستان شیروان از جمله طرح ها بودند.

نعیمی عنوان کرد: همچنین پروژه آبرسانی به روستای حصارچه در شهرستان رازوجرگلان از جمله پروژه های «جهاد آبرسانی» به روستاهای استان خراسان شمالی بودند که در هفته دولت سال جاری به بهره برداری رسیدند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی بیان کرد: احجام کار شده در این پروژه ها شامل حفر و تجهیز یک حلقه چاه، احداث ۱۳ باب مخزن مجموعا به حجم ۲ هزار و ۸۰۰ مترمکعب و ۵ باب ایستگاه پمپاژ، اجرای  بیش از ۳۸ کیلومتر خط انتقال، اصلاح و توسعه ۸ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع می باشد.

نعیمی اضافه کرد: برای طرح های مزبور، ۱۸۰ میلیارد ریال اعتبار از محل منابع مختلف هزینه شده است و با بهره برداری از آن مشکل بسیاری از ساکنان روستایی در حوزه آب شرب برطرف شده است.

به گفته وی تقریبا ۹۶درصد روستاها و تمام شهرهای استان تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب قرار دارند.

شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی بیش از ۲۰۰ هزار مشترک آب در شهرها، ۱۲۱ هزار مشترک آب در روستاها و ۶۰ هزار مشترک فاضلاب دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 1622859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha