اسرای فلسطینی در زندان های صهیونیستی اعتصاب غذا می‌کنند

زندانیان فلسطینی دربند زندان های رژیم صهیونیستی در اعتراض به محدود کردن و کاهش ملاقات با خانواده هایشان، در اواسط سپتامبر دست به اعتصاب غذا می‌زنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از آناتولی، زندانیان فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی روز یکشنبه (12 اردیبهشت ماه) اعلام کردند: در واکنش به اقداماتی که با هدف محدود کردن آنها در داخل زندان‌ها از جمله کاهش ملاقات با خانواده‌هایشان انجام می‌شود، اعتصاب غذای باز می کنند.

کمیته عالی اضطراری جنبش ملی اسرا (به نمایندگی از زندانیان در زندان های اسرائیل) وابسته به  مرکز غیر دولتی اسرای فلسطینی با صدور بیانیه ای اعلام کردند: از روز پنجشنبه 14 سپتامبر (23 شهریور ماه) در واکنش به اقدامات اسرائیل برای هدف قرار دادن آنها، از جمله کاهش ملاقات با خانواده های آنها از یک بار در ماه به هر دو ماه یک بار اعتصاب غذای باز می‌کنند.

این کمیته گفت: تصمیم گرفته است اعتصاب غذای علنی را از روز پنجشنبه 14 سپتامبر آغاز کند و خواستار توقف همه تصمیمات و سیاست های اتخاذ شده برای محدود کردن ما و شرایط زندگی ما و همچنین خواستار بازگرداندن همه حقوقی است که از ما گرفته شده است.

این کمیته تاکید کرد: ایتامار بن گویر، وزیر امنیت ملی اسرائیل، تصمیم جدیدی را اعلام می کند تا مقدس ترین مقدسات ما و ما زندانیان را با کاهش ملاقات با خانواده هایمان به هر دو ماه یک بار، تسلیم یا خسته کند.

وی ادامه داد:  پس از حمله به نان و آب ما، امروز مادران، همسران و فرزندانمان هدف قرار داده اند و با توجه به همه اینها باید موضع گیری کنیم و علیه آنان اقداماتی را انجام دهیم.

تعداد اسرای فلسطینی در زندان‌های اسرائیل حدود پنج هزار و 100 نفر است که 32 زندانی زن، 165 کودک و بیش از یک هزار و 200 زندانی اداری در زندان های صهیونیستی هستند.

کد خبر 1622928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha