اجرای رزمایش «محله‌ اربعینی» در گلستان/ برپایی ۴۰۰ موکب برای خدمت‌رسانی به دلدادگان حسینی

حجت‌الاسلام دیلمی گفت: در استان گلستان با همت تشکل‌های دینی و انقلابی رزمایش محله اربعینی را آغاز کردیم تا عاشقان و محبان سیدالشهدا فرصت بهره‌مندی از فضائل این ایام‌ را داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، حجت‌الاسلام رضا دیلمی در جمع خبرنگاران با گرامیداشت فرارسیدن اربعین سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) اظهارکرد: اربعین سیدالشهدا (ع) یک قیام جهانی و تمدن‌ساز است. امروز برخی از ویژگی های این قیام جهانی، با محوریت مکتب سیدالشهدا (ع) در قالب این رستاخیز عظیم در حال اتفاق افتادن است.

معاون فرهنگی اداره کل  تبلیغات اسلامی گلستان با بیان اینکه حضور مردم در راهپیمایی عظیم اربعین پیام‌های زیادی دارد، گفت: نخستین پیام، اعلام و نشان دادن آمادگی به ولی و امام جامعه است که ما برای مبارزه با استکبار و جانفشانی برای اسلام هستیم.

وی با بیان اینکه راهپیمایی اربعین سبب اجتماع قلوب و هم‌عهدی با امام جامعه می‌شود، آن را مهم‌ترین شرط برای ظهور حضرت ولی‌عصر (عج) دانست و افزود: مردم در اجتماع اربعین اعلام می‌کنند که پای ارزش‌ها و عهد خود با ولی جامعه می‌ایستند و این آمادگی را نیز به جهانیان اعلام می‌کنند.

حجت‌الاسلام‌ دیلمی پیاده‌روی اربعین را یک رزمایش جهانی استکبارستیزی دانست و گفت: این حضور بزرگ برای حذف جریان صهیونیستی و استکبار جهانی است. این مردم از سیدالشهدا (ع) یاد گرفتند و اهل مبارزه و مقاومت هستند.

وی با بیان اینکه اربعین سیدالشهدا (ع) ترسیم یک مکتب حیات‌بخش و انتقال مفاهیم بلند تربیتی مکتب سیدالشهدا (ع) است، ادامه داد: جلوه های این مکتب را مردم در این راهپیمایی می‌بینند. اربعین میدان جهانی نشر مفاهیم و پیام‌ های عاشورایی و قرارگاه جهانی ایثار، همدلی، محبت، صبر و استقامت است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان‌ خاطرنشان کرد: این انقلاب ریشه در مکتب سیدالشهدا (ع) دارد. اربعین میدان جهانی تقویت جبهه مقاومت اسلامی است. یک راهبرد اصلی تمدن سازی برای ظهور حضرت ولی عصر (عج) و مظهر ابرقدرتی جبهه اسلام به‌شمار می‌رود. اینکه بیش از ۲۰ میلیون نفر می‌آیند برای اینکه با امام خود عهد ببندد که پای ارزش‌ها ایستاده‌اند اتفاق بی‌نظیری است.

وی با بیان اینکه گلستان تبدیل به حسینیه‌ای بزرگ برای عاشقان اباعبدالله‌الحسین (ع) می‌شود، افزود: در استان گلستان با همت تشکل‌های دینی و انقلابی رزمایش محله اربعینی را آغاز کردیم تا عاشقان و محبان سیدالشهدا فرصت بهره‌مندی از فضائل این ایام‌ را داشته باشند. در ۱۹ نقطه استان پیاده روی اربعین حسینی را خواهیم داشت و ۴۰۰ موکب نیز از مردم پذیرایی و به آنان خدمات رسانی خواهند کرد.

حجت‌الاسلام دیلمی بیان کرد: علاوه برای مواکب دلدادگان حسینی در مسیر پیاده روی میزبان مردم خواهد بود. بعد از اربعین نیز پیاده روی به سمت مشهدالرضا از سوی برخی تشکل ها و هیئت های مذهبی پیش بینی شده  و در مشهد شاهد اجتماع عظیم گلستانی‌ها خواهیم بود و در یکی از صحن‌های حرم مطهر امام رضا برنامه خواهیم داشت.

کد خبر 1622936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha