ظرفیت خیرین در حوزه‌های فرهنگی و محتوایی استفاده شود

زارعی کوشا با اشاره به همراهی ویژه خیرین در حوزه عمرانی و احداث پروژه‌های آموزشی، ورود خیرین و بسط کار خیر به حوزه‌های دیگر مرتبط با آموزش و پرورش را لازم دانست و گفت: باید از ظرفیت خیرین در زمینه فرهنگ سازی و محتوایی استفاده شود چرا که کلام خیرین تاثیر بسیاری دارد. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان در پنجمین نشست شورای آموزش و پرورش این استان که در سالن شهدای گمنام استانداری کردستان برگزار شد، ضمن قدردانی از زحمات صورت گرفته در شوراهای آموزش و پرورش سطح استان اظهار داشت: به همه فرمانداران و مدیران آموزش و پرورش استان توصیه و تاکید می کنم از ظرفیت شورای آموزش و پرورش به معنای واقعی استفاده نموده و نسبت به تشکیل یک جلسه در ماه اهتمام ویژه داشته باشند.

زارعی کوشا در ادامه سخنانش با بیان اینکه خوشبختانه در آموزش و پرورش و در حوزه نوسازی مدارس استان اقدامات خوبی صورت گرفته و شایسته تقدیر است، خاطرنشان کرد: سهم بالای استان در پروژه های عمرانی آموزشی در سطح کشور موید این مطلب است.

وی با اشاره به پروژه دبیرستان ایران در ناحیه منفصل نایسر سنندج، به اداره کل راه و شهرسازی دستور داد مشکلات این مدرسه در اسرع وقت تا مهر 1402مرتفع گردد.

استاندار کردستان با اشاره به همراهی ویژه خیرین در حوزه عمرانی و احداث پروژه های آموزشی، ورود خیرین و بسط کار خیر به حوزه های دیگر مرتبط با آموزش و پرورش را لازم و ضروری دانست و عنوان کرد: باید از ظرفیت خیرین در زمینه فرهنگ سازی و محتوایی هم استفاده گردد چرا که کلام خیرین تاثیر بسیاری دارد. 

اسماعیل زارعی کوشا در بخش دیگری از سخنان خود جهان آینده را عصر هوش مصنوعی توصیف کرد و گفت: هوش مصنوعی کاری خواهد کرد که در ۱۰ سال آینده برخی از مشاغل موضوعیت خود را از دست خواهند داد.

وی افزود: در این میان این علم و دانش است که صرفا برای احراز شغل نیست و همه مشاغل به علم آموزی نیاز خواهند داشت.

رئیس شورای آموزش و پرورش استان در پایان سخنانش ضمن تقدیر از میزبانی شایسته در جشنواره‌های ورزشی سطح کشوری خاطر نشان کرد: میزبانی این جشنواره ها فرصتی مناسب است برای معرفی استان که در حاشیه آن می توان از اقدامات فرهنگی نیز بهره برد.

نرخ پوشش تحصیلی دوره ابتدایی و متوسطه اول در کردستان بالاتر از میانگین کشوری است

طیب سالاروندیان معاون آموزش متوسطه و دبیر پروژه مهر استان، نیز در سخنانی به طرح‌های در دست اجرای آموزش و پرورش کردستان در زمینه پوشش تحصیلی و اقدامات مربوط به آن پرداخت‌ و یکی از نشانه‌های توسعه یافتگی را پوشش تحصیلی دانست و با اشاره به جایگاه مطلوب استان کردستان در پوشش تحصیلی پسران، از تلاش برای ارتقاء آن خبر داد.

وی همچنین به چالش استان در پوشش تحصیلی دختران نیز پرداخت و گفت: این چالش علت های مختلفی دارد که یکی از آن ها عوامل ساختاری دوره تحصیلی است.

معاون آموزش متوسطه استان عوامل فرهنگی، اقتصادی، مشاغل کاذب، نبود بازار کار مناسب و مواردی از این دست را از جمله دلایل چالش پوشش تحصیلی در بخش دختران توصیف کرد.

طیب سالاروندیان مواد مختلف قانون و اسناد بالادستی را زمینه بسیار مناسبی برای تاکید بر پوشش تحصیلی و آموزش در دوره عمومی بیان و خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت های قانونی به ارتقاء پوشش تحصیلی کمک شایانی می کند.

سالاروندیان، از در دستورکار قرار گرفتن پوشش تحصیلی حداکثری دختران در آموزش و پرورش کردستان در قالب طرح شهید محمودوند خبر داد و با بیان اینکه رفع برخی مشکلات از جمله تأمین هزینه های ایاب و ذهاب و آموزش مجازی می تواند به بهبود وضعیت کمک نماید، گفت: آموزش و پرورش کردستان تمام تلاش خود را در این زمینه به کار خواهد بست.

وی تشکیل کمیته ویژه افزایش پوشش تحصیلی، پیگیری موردی دانش آموزان تارک، توجه ویژه به مدارس شبانه روزی، افزایش مدارس روستامرکزی و تأمین هزینه های سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان حاشیه شهر را از جمله اقداماتی عنوان کرد که در راستای کاهش ترک تحصیل و ارتقاء پوشش تحصیلی در استان انجام‌ شده است.

وی افزود: در متوسطه اول ۳ هزار و ۸۵۷ نفر و در متوسطه دوم ۱۳ هزار و ۶۷۷ نفر بازمانده و تارک تحصیل وجود دارد.

معاون آموزش متوسطه اظهار داشت: پوشش تحصیلی در دوره ابتدایی ۹۹.۵ درصد و در دوره متوسطه اول ۹۵ درصد است که از میانگین کشوری بالاتر است اما در دوره متوسطه دوم این پوشش به میزان 78.58  درصد است که ۱ درصد از میانگین کشوری پایین تر هستیم.

سالاروندیان در پایان سخنان خود گفت: با همکاری نهادهای فراسازمانی از جمله ثبت احوال در تلاش هستیم در قالب طرح شهید محمودوند، اطلاعات دانش آموزان تارک تحصیل را به دست آورده و برای تسهیل بازگشت آن ها به فرآیند آموزش اقدام نماییم.

کد خبر 1622955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha