ارائه خدمات ۱۰ موکب پذیرایی و اسکان از محل اجرای نیات واقفین خیراندیش استان کرمانشاه

حجت الاسلام میرزایی گفت:در راستای خدمت‌رسانی به زائرین حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در اربعین حسینی، از محل اجرای نیات واقفین خیراندیش استان کرمانشاه، ۱۰ موکب متولی پذیرایی و اسکان زوار اربعین هستند.

حجت الاسلام مجید میرزایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه با اشاره به فعالیت ۱۰ موکب در مسیر زائران حسینی، گفت: اداره اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه تعداد ۱۰ موکب در مسیر زائرین برپا کرده که یکی از موکب‌ها در جنب   موکب در مسیر مسجد جامع مرز خسروی است.

 معاونت فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه افزود: اربعین در فرهنگ اسلامی و ایرانی جایگاه ویژه و برجسته ای داردلذا اربعین حسینی، مقطع پایانی حادثۀ عاشورا و مبدأ حرکت فرهنگی و اجتماعی اهل بیت در تداوم یافتن فرهنگ حسینی است.

وی خاطر نشان کرد: کارکردهای مراسم اربعین، به ویژه پیاده روی نجف تا کربلا کارکردهای گوناگون معنوی، سیاسی و تمدنی دارد. 

حجت الاسلام میرزایی تصریح کرد: زائران حرم حسینی باید ضمن توجه به ابعاد معنوی، سیاسی و فرهنگی این مراسم و تلاش برای بهره جستن از آن، در ارتقاء کیفی آن هم بکوشند و این امر نیازمند مدیریت فرهنگی و هدایت فکری رفتاری زائران به سمت اهداف مقدس قیام عاشورا است.

 معاونت فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه اظهار کرد: در موکب  برپا شده روزانه ۱۰ هزار نفر مورد پذیرایی قرار می‌گیرند، خدمات فرهنگی، اسکان موقت در این موکب به زائرین ارائه می‌شود.

وی  در پایان گفت:  پیاده روی اربعین حسینی و زیارت عتبات عالیات از جمله توفیقات عظیم است. امام صادق (ع) در حدیثی فرمودند: کسی که پیاده به زیارت قبر حضرت امام حسین (ع) رود، خداوند متعال به هر قدمی که بر می ‎‌دارد هزار حسنه برایش ثبت و هزار گناه از وی محو می ‌فرماید و هزار درجه مرتبه‌ اش را بالا می ‌برد.

کد خبر 1622969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha